ישראל במלחמה

מחסור ברופאים במרכז לבטיחות בדרכים: לא עומדים בעומס

מספר הרופאים העובדים בגוף הבלעדי המוסמך לביצוע בדיקות בריאות והתאמות לנהגים אמנם הוגדל בעקבות המלחמה, אך עשרה רופאים בלבד לא עומדים באלפי הפניות והטיפול בקטועי גפיים תקוע

נכה בכיסא גלגלים. צילום אילוסטרציה

הגדלת מספר התקנים לרופאים ברלב"ד - המרכז לבטיחות בדרכים, הגוף הבלעדי המוסמך לביצוע בדיקות בריאות לנהגים - משניים וחצי לעשרה לא מספיקה כדי לעמוד בגידול בבקשות. כך מדווחת עדי כהן בדה מרקר הבוקר (ג').

בעקבות המלחמה והפצועים הרבים הנדרשים להתאמות, נוספו למכון תקני רופאים, אולם גם הם אינם עומדים בקצב הגידול. במשרד הבריאות מודעים לבעיה ופועלים לשיפור המצב.

מדי שנה מגיעות לרלב"ד כ-30 אלף פניות, מרביתן לבדיקת כשירות רפואית לנהיגה. בין המבקשים הנדרשים לעבור במכון יש נהגים שחל שינוי במצבם הרפואי, עברייני תנועה בתום שלילה, מבקשי רישיון לרכב ציבורי או רכב משא ונוספים. בתוכם, מדי שנה יש גם אלפי בקשות של קטועי גפיים, הנדרשים לאישור כשירות ולעתים גם להתאמות לרכבם. עבורם מדובר בתהליך ממושך במיוחד.

בעקבות המלחמה ואירועי 7 באוקטובר, גדל עוד מספר הפונים. בכיר במשרד הבריאות המצוטט בכתבה אמר כי "זה מקום שהתפקוד שלו כבר עשרות שנים הוא נמוך מאוד. בשני העשורים האחרונים הרשימות הלכו ועלו ונוצרו תורי המתנה ארוכים מאוד".

משרד הבריאות אמנם הגדיל את כוח האדם, צמצם משמעותית את הבקשות שנדרשות להגיע לפתח הרלב"ד והכפיל את הפעילות בשעות אחר הצהריים ועוד, אך במכון עדיין מתקשים לצמצם את הפער של כ-30 אלף תיקים שהצטברו.

בדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת לפני כחודשיים, נקבע מסלול מהיר לאישור רישיון הנהיגה עבור חיילים קטועי גפיים שנפצעו מאז השבעה באוקטובר, שאף יפטור אותם מהצורך להגיע למכון, אלא שאת בעיות השורש העמוקות במכון ואת עשרות אלפי הממתינים שנותרו מאחור, הותירה הוועדה ללא מענה ותשובה.

נושאים קשורים:  קטועי גפיים,  רלב"ד,  מחסור ברופאים,  המכון לבטיחות בדרכים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
22.02.2024, 12:47

מי רוצה לעבוד בגוף שלא משלם משכורת לרופא ?