חדשות

ב"הלל יפה" מציעים רפואה הודית לאבחון וטיפול במחלות דרכי העיכול

במכון הגסטרו בביה"ח הלל יפה משלבים איורוודה, רפואה הודית עתיקה, לצד רפואה קונבנציונלית | השיטה מסייעת לחולים עם מחלות מעיים תפקודיות וכרוניות כגון מעי רגיש, קרוהן וקוליטיס

ד"ר ערן מגון, מחלוצי הרפואה האיורוודית בישראל, בבדיקה מטופלת במכון הגסטרואנטרולגיה ב"הלל יפה". צילום: דוברות ביה"ח

במכון הגסטרואנטרולוגי של המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה הוכנסה לאחרונה גישה ייחודית לאבחון וטיפול במחלות העיכול המכונה איורווֵדה (Ayurveda). מדובר ברפואה הודית הוליסטית המבוססת על מקורות ריפוי טבעיים, תזונה נכונה, צמחי מרפא ואורח חיים בריא, בהתאמה אישית למטופל.

"מדובר ברפואה הודית עתיקה המסייעת לטיפול וריפוי מחלות שונות, גם במחלות מעיים תפקודיות, כגון מעי רגיש או במטופלים יציבים עם מחלות מעיים כרוניות שאינן פעילות, כגון קרוהן או קוליטיס, הזקוקים לתמיכה בהיבטים נוספים למחלתם הבסיסית", מסביר ד"ר ערן מגון, מחלוצי הרפואה האיורוודית בישראל ויועץ בשיטת האיורוודה למחלות דרכי העיכול ומחלות כבד במרכז הרפואי הלל יפה.

הטיפול העיקרי נעשה תוך שימוש נכון ב"חומרי הטבע" – תזונה וצמחי מרפא בשילוב המלצות להרגלי חיים נכונים – הכל בהתאמה אישית. "הטיפול למעשה משלב גוף-ונפש. מעבר לתשאול והאבחון הגופני, אנו מאבחנים גם את טיפוס הגוף-נפש  בעזרת בדיקת גלי דופק בשורש כף היד, המספקת לנו מידע רחב אודות מצב האיברים הפנימיים בגוף, רמת הרעלים, כוחות הריפוי, הסטרס והעייפות", מסביר ד"ר מגון.

פרופ' יעל קופלמן, מנהלת המכון הגסטרואנטרולוגי ב"הלל יפה", מוסיפה: "אין זה סוד שתזונה נכונה ואורח חיים בריא תורמים לבריאות ואיכות חיים, ריפוי ממחלות שונות, ובמיוחד במחלות דרכי עיכול וכבד. אנו מעניקים 'רפואה משולבת' הרואה באדם כשלם וכוללת טיפול רפואי קונבנציונלי לצד טיפולי רפואה משלימה, כמו רפלקסולוגיה, דיקור ואיורוודה, כך שהמטופל מקבל טיפול כוללני ומקיף המותאם אישית למצבו".

השיטה האיורוודית מתייחסת לגוף, לנפש, לרוח ולחושים. היא מוגדרת כשיטה שמלמדת מה מזיק ומה מועיל לאדם בכל תחומי החיים – תזונה, פעילות גופנית, צמחי מרפא, הקשבה לצרכי הגוף והנפש והרגלי חיים. הטיפול האיורוודי מותאם לא רק לבעיה או למחלה אלא גם לטיפוס ואבחון "הטבע המולד" של המטופל. לצד הבירור המקיף של התלונות והסימפטומים מהם סובל המטופל, האיורוודה מביאה בחשבון את המרכיבים  הייחודיים שמאפיינים את הטיפוס ואת חוסר האיזון הספציפי של הטיפוס, ומאפשרת התוויה של טיפול במטרה להשיב את המטופל לאיזון ובריאות.

"האיורוודה רואה חשיבות רבה בתפקוד מערכת העיכול מבחינת עוצמתה והיכולת שלה לפרק ולספוג בקלות את מרכיבי הארוחה – אבות המזון. רוב המחלות נגרמות מהצטברות רעלים הדרגתית ומתמשכת עקב מזון לא מתאים או מערכת עיכול שאינה מצליחה להחדיר לגוף את החומרים הרצויים שבמזון, וגורמת לתסיסה, כבדות וחומרי פסולת בכמות מוגברת.

"על פי האיורוודה, חומרים אלה, המכונים לעתים רעלים, מצטברים ברקמות הגוף ומחלישים אותו. ברוב המקרים הם הסיבה העיקרית לבעיות ומחלות כרוניות, כגון בעיות ליחה ואסתמה, בעיות עור ופסוריאזיס, בעיות מפרקים, אלרגיות שונות, עייפות, מחלות מערכת העיכול, מיגרנה ועוד", מסכם ד"ר מגון.

נושאים קשורים:  פרופ' יעל קופלמן,  ד"ר ערן מגן,  מחלות מעי,  איורווֵדה,  גסטרואנטרולוגיה,  בית החולים הלל יפה,  חדשות
תגובות

ברוך הבא עודד ובהצלחה!

22.01.2024, 23:10

כל הכבוד. כן ירבו. הגיעה העת לשלב גישות משלימות באינטגרציה עם הגישה הרפואית המקובלת.

EBM בהתגלמותה....
לאחרונה הצטרפה לצוות הבכיר של בית החולים גם בעלת האוב מעין דור.