ישראל במלחמה

שר הבריאות בוסו עוצר את המעבר בין הקופות לשלושה חודשים

התקנות שהוגשו לאישור הכנסת ימנעו מעבר מבוטחים בין הקופות, למעט מקרים חריגים | המטרה: להתרכז באתגרים העומדים בפני הקופות בעת הלחימה

סניף של קופת החולים מכבי במודיעין. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

שר הבריאות הנכנס אוריאל בוסו החליט לא לאפשר מעבר בין קופות חולים למשך שלושה חודשים. המהלך נועד לעצור זמנית את התחרות בין הקופות ולאפשר להן להתרכז באתגרים העומדים בפניהן בעת הזו.

על פי הודעת משרד הבריאות מיום ו', "מעבר בין קופות החולים לא יתאפשר בתקופה זו רק במקרים חריגים, זאת על מנת להקל על הקופות העסוקות בימים אלה במתן מענים לצרכים המיידיים".

ההודעה מתייחסת למאמץ העיקרי של קופות החולים בתקופה זו ולאתגרים איתם הן מתמודדות בשל המצב: "קופות החולים פועלות בימים אלה באופן אינטנסיבי למתן שירותי בריאות לאנשים הרבים שפונו והתפנו מבתיהם ופרוסים במאות מלונות ואתרים שונים. אוכלוסיה זו נדרשת בימים אלה לשירותי בריאות ייחודיים הנוספים לאלה שניתנו בזמן שגרה.

"קופות החולים פועלות תוך שיתופי פעולה במתן שירותים למבוטחים, תוך שימת דגש על תושבים שנעקרו מבתיהם או פונו מהם וכן כל אדם שזקוק לסיוע רפואי או נפשי. פריסה זו של השירותים הניתנים על ידי קופות החולים והיקף השירותים בשילוב מחסור בכוח אדם, הנובע מגיוסים וממצב הלחימה, יוצרים אתגרים מורכבים וחסרי תקדים בפני קופות החולים".

השר בוסו החליט לפיכך להגיש תקנות לאישור הכנסת שימנעו מעבר מבוטחים בין קופות החולים, למעט במקרים חריגים, לתקופה של שלושה חודשים.

על פי ההודעה, נועדו התקנות שיזם השר "לאפשר לצוותים הרפואיים והמנהליים לעסוק באתגרים חסרי התקדים הנובעים מהלחימה באופן שלא יעסקו בקליטת מבוטחים חדשים, שיוך מבוטחים חדשים למרפאות ורופאים ועוד".

נושאים קשורים:  שר הבריאות אוריאל בוסו,  מעבר מבוטחים,  קופות חולים,  ישראל במלחמה,  חדשות
תגובות