חדשות

חה"כ אוריאל בוסו מונה הבוקר לתפקיד שר הבריאות

בטקס חילופי השרים אמר השר היוצא משה ארבל: "בגרון חנוק ובעיניים דומעות אני עוזב היום את המשרד" | השר בוסו הודה ליו"ר ש"ס על בחירתו לתפקיד ואמר: "אני נכנס למשרד הזה בחרדת קודש"

שר הבריאות היוצא משה וארבל (מימין) ושר הבריאות הנכנס אוריאל בוסו. צילום: דוברות משרד הבריאות

חה"כ אוריאל בוסו מש"ס נכנס הבוקר (א') לתפקיד שר הבריאות במקומו של השר משה ארבל, שימשיך לכהן בתפקידו כשר הפנים.

הבוקר נערך טקס חילופי השרים במשרד הבריאות. חה"כ בוסו, שהיה יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, מחליף את השר ארבל שכיהן בתפקיד מאמצע חודש אפריל השנה, במקביל, כאמור, לתפקידו כשר הפנים.

בשבוע שעבר החליט יו"ר ש"ס אריה דרעי להעביר את התפקיד לבוסו והסביר כי בעת כזו נדרש שר בריאות במשרה מלאה. על ההחלטה לבצע את חילופי השרים הושמעה ביקורת מצד בכירים במערכת הבריאות שטענו כי זו מתמודדת עתה עם אחד האתגרים הגדולים ביותר בתולדותיה ואין זו העת להחליף שר.

בטקס חילופי השרים במשרד אמר מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לשר ארבל: "הפוליטיקה מבחינתך היתה גורם אמצעי לממש שליחות ציבורית. גרמת לכולנו להתאהב בך, היית עבורי עוגן ומשענת".

השר ארבל סיכם את כהונתו במשרד הבריאות במילים: "המערכת הזו על אנשיה היא אחת המערכות הטובות ביותר בשירות הציבורי. בגרון חנוק ובעיניים דומעות אני עוזב היום את המשרד. אני סמוך ובטוח שהמשרד ימשיך לצעוד קדימה ברשותו של השר הנכנס ותמשיכו לעשות את הדבר שאתם יודעים הכי טוב וזה להציל חיי אדם״.

שר הבריאות הנכנס בוסו אמר בטקס: "אנחנו נמצאים בעיצומם של ימי לחימה שמדינת ישראל לא ידעה מעולם מיום הקמתה. כולנו מרוכזים בדבר אחד - מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים, שהם חלק ממערך הלחימה של מדינת ישראל. הגיוס המלא של הצוותים בבתי החולים מעוררת השתאות. בימים קשים אלה מערכת הבריאות הוכיחה את עצמה כמי שעשתה את הבלתי ייאמן. אני נכנס למשרד הזה בחרדת קודש".

עוד אמר בוסו: "אני מודה ליו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי ולמועצת החכמים שראו בי כמי שיכול לבצע את המשימה הזו. האחריות הגדולה שיש לרב דרעי עבור אזרחי ישראל היא ההוכחה שקולו חשוב יותר מתמיד במלחמה הזאת וכולנו תפילה שימשיך יחד עם הדרג המדיני והבטחוני להוביל באחדות את המבצע בעוטף. אני מודה לשר היוצא משה ארבל על פעילות שוטפת ועל תרומתו האדירה ותפקודו יוצא הדופן למערכת הבריאות במקצועיות ורגישות".

כמו כן ביקש השר להודות למנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב על הובלה מקצועית ושליטה רב תחומית במערכת הבריאות. "אני סמוך ובטוח שהוא יהיה לי לעזר רב ולאזרחי ישראל בפרט בתקופה המורכבת והמאתגרת העומדת לפנינו. מדינת ישראל תצטרך ריפוי אמיתי. אנחנו רואים אותך, משה בר סימן טוב, כמפקד של הלוחמים בשטח, מנהל את הצוותים הרפואיים לטובת בריאות אזרחי ישראל. אני רוצה להודות למלאכים שנמצאים בשטח, האחים והאחיות, הרופאים והרופאות, מד"א, זק"א. כמי שמתנדב בזק"א אני יודע שמה שאנחנו רואים היום זה לא משהו שבן אנוש יכול לספוג, לראות ולהבין".

נושאים קשורים:  שר הבריאות,  משה ארבל,  אוריאל בוסו,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
16.10.2023, 19:09

המשך טבעי של הזילזול במשרד הבריאות, ותמיד כשנראה שאנחנו כבר בתחתית, מראים לנו שאפשר לרדת אף נמוך יותר

אנונימי/ת
17.10.2023, 12:55

לתהום אין תחתית

אנונימי/ת
19.10.2023, 17:19

החליפו שר איכותי
בפקידון עם רגשי נחיתות ש״סניק רחאסי