חדשות

ח"כ אוריאל בוסו מונה לתפקיד שר הבריאות במקומו של משה ארבל

אריה דרעי מינה את חה"כ אוריאל בוסו לשר הבריאות במקומו של השר משה ארבל | ארבל, שכיהן כשר הפנים וכשר הבריאות, יישאר בתפקיד שר הפנים בלבד

שר הבריאות משה ארבל. זכה לשבחים במהלך כהונתו הקצרה. צילום: חיים גולדברג/ פלאש 90

אריה דרעי, יו"ר ש"ס, מינה את חה"כ אוריאל בוסו לשר הבריאות במקומו של השר משה ארבל. כך נמסר הבוקר (ה') מדוברות הכנסת.

ארבל, שכיהן כשר הפנים וכשר הבריאות, יישאר בתפקיד שר הפנים בלבד. המהלך נועד להקל על השר שיוכל להתפנות לתפקידו כשר הפנים במשרה מלאה. מחליפו בתפקיד שר הבריאות, ח"כ בוסו מש"ס, כיהן עד כה כיו"ר ועדת הבריאות של הכנסת.

ח"כ אוריאל בוסו, יו"ר ועדת הבריאות בכנסת. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

תפקודו של השר ארבל זכה לשבחים רבים במהלך כהונתו הקצרה, הן במשרד הפנים והן במשרד הבריאות. דרעי הסביר כי המינוי בוצע לבקשת השר ארבל, "לאור העומס הרב המוטל על כתפיו" בשל המלחמה.

דרעי הודיע כי לאור בקשת של השר ארבל להתמקד בתפקידו כשר במשרד הפנים, "החלטתי כעת, באישור מועצת חכמי התורה, כי לאור המצב החירום במדינת ישראל והאחריות הגדולה שיש למפלגת ש"ס בשני משרדים חשובים עם אחריות גדולה לאזרחי ישראל ולרשויות המקומיות - ח"כ אוריאל בוסו ימונה לתפקיד שר הבריאות והשר ארבל ימשיך בתפקידו כשר הפנים".

בכירים במערכת הבריאות הגדירו את המהלך כפיגוע, כך מדווחת רוני לינדר בדה מרקר. הבכירים שמתראיינים מסבירים כי כשמערכת הבריאות מתמודדת עם אחד האתגרים הגדולים ביותר בתולדותיה, אין זו העת להחליף שר. לא רק זאת אלא שהשר ארבל מוערך על ידי בכירי המערכת - הוא יצר יחסי עבודה ואמון נדירים עם מערכת הבריאות. השר המיועד יידרש ללמוד את המשרד ולעבור חפיפה ארוכה בתקופה שבה אין מרווח לטעות.

כזכור, בסוף אוגוסט עתרה ההסתדרות הרפואית לבג"ץ כנגד בוסו לאחר שיצאה לשביתה בת שעתיים ובתמורה בחר יו"ר ועדת הבריאות להוציא את ההסתדרות הרפואית מתהליך מינוי עוזר רופא. הר"י טענה כי המהלך נבע מ"שיקולים זרים של נקמה ושימוש לרעה בסמכות שלטונית".

נושאים קשורים:  ח"כ אוריאל בוסו,  שר הבריאות,  שר הבריאות משה ארבל,  אריה דרעי
תגובות

בסו הוא בעיה לא קטנה. מאוד מצטער שדרעי, שחשבתי שהוא איש נבון, הולך אחרי פוליטיקות קטנות. ועצם העובדה שעשה זאת באמצע מילחמה, שמערכת הבריאות מתפקדת, כי היא בנויה על כח אדם נכון, ולא כזה כפי שבסו, מטעמי כבוד ונעלבות, רוצה שנות. צריך להביע היתנגדות ניחרצת למי וי הזה.

אנונימי/ת
13.10.2023, 09:46

צעד חרפה מביש בעת הזאת

אנונימי/ת
13.10.2023, 10:28

ברור שדרעי המושחת יבחר להזיק
השר ארבל אולי היחידי בממשלת השחיתות והזדון שמתפקד באופן ממלכתי ורציני
במקומו קיבלנו … ב

אנונימי/ת
13.10.2023, 11:07

שלום רב, מינוי מבורך. מהיכרותי את שר הבריאות הממונה מקרוב עת עמד לצד המתמחים והנבחנים בבחינות של לשכת עווקכי הדין .ואף יצא בהצעת לתיקון חוק בתקופת הסגר הראשון לייעול לשם רווחתם של המתנחים. גילה נחישות אמפטיה וראיה מרחבית. בטוחה ויצליח להיטב עם המערכת הבריאות כמתבקש . ישר כוח.

13.10.2023, 13:10

בהצלחה לשר אריאל בוסו.

13.10.2023, 16:32

זה באמת לא הזמן לעשות שינויים פוליטיים במערכ. הפוגעת במערכת הבריאות במיוחד

15.10.2023, 09:06

בושה!
זה שקרה להסזתדרות הרפואית ארגון פשע. כמה נמוך ניתן לרדת.
אני קורה למנות שר מקצועי לממשלת החירום בדמות יצחק קרייס.