חדשות

ארגון הרופאים העצמאיים לאוצר: קיבעו קריטריונים לכניסת רופאים לרשימות ההסדר

החוק כיום אינו מגדיר קריטריונים שנדרשים לצורך התקשרותה של חברת ביטוח וקופת חולים (שב"ן) עם רופאים | בארצ"י טוענים: חוסר הפיקוח מצד המדינה סותר את עקרונות השוויון, איסור הפליה וחופש העיסוק של רופאים

רופאים בבית חולים. צילום: משה שי / פלאש 90

ארגון הרופאים העצמאיים - ארצ"י דורש משר האוצר בצלצל סמוטריץ לקבוע ולפרסם באופן מיידי מנגנוני פיקוח ורשימת קריטריונים מחייבים לכניסת רופאים לרשימות ההסדר בחברות הביטוח.

למרות דרישות ארצ"י במסגרת דיוני וועדת הבריאות של הכנסת והסתייגויות משרד הבריאות וארגון רופאי המדינה בנושא, החוק אינו מגדיר קריטריונים שנדרשים לצורך התקשרותה של חברת ביטוח וקופת חולים (שב"ן) עם רופאים.

בנוסף, לטענת ארצ"י, החוק אינו מחייב חובת פיקוח מצד המדינה על האופן שבו מתנהלות רשימות ההסדר על ידי חברות הביטוח. "חוסר הפיקוח מצד המדינה סותר את עקרונות השוויון, איסור הפליה, חופש העיסוק של הרופאים. חוסר הפיקוח פוגע גם בציבור הרחב", טוענים בארצ"י, ובין השאר: פגיעה במטופל בעת בחירת רופא; פגיעה במטופל בצורך לקבל שירותים רפואיים בזמני המתנה ראויים בכל הארץ; פגיעה במטופל בצורך לקבל שירות שאינו נכלל בסל הבריאות הציבורי.

דרישת ארצ"י נשלחה לשר האוצר על רקע מה שמתאר הארגון ככשלים וקשיים חמורים ביישום חוק "הסדר-החזר" משנת 2015. חוק זה עדיין מותיר סימנים מדממים על מערכת הבריאות הציבורית ועל מטופלים שמתבטאת, בין היתר בתורים ארוכים, חלקם עד כדי פיקוח נפש וסכנת חיים, נטען.

יו"ר ארצ"י, ד"ר אייל שפירא, מסר: "משרד האוצר העניק לחברות הביטוח המסחריות ולשב"ן פרס מאוד יקר - כוח משמעותי שפוגע בזכויות מטופלים ורופאים. היעדר פיקוח מצד המדינה וקריטריונים על בחירת רופאים לרשימות ההסדר מונעים ממטופלים לבחור את הרופא המטפל ולקבל שירות רפואי שעומד בסטנדרטים מקצועיים ראויים שאינם נגועים בשיקולים זרים. במידה ושר האוצר יבחר להתעלם מדרישתנו, נפעל בכל הדרכים החוקיות במטרה לממש את זכויות המבוטחים והרופאים".

מנכ"לית ארצ"י, סיגל משהיוף, הוסיפה: "בחירת המדינה שלא לקבוע קריטריונים מחייבים להכנסת רופאים לרשימות ההסדר, באופן שיגן על ציבור המטופלים ועל יכולת מימוש הביטוח שלהם, מעלה חשד כי למקצועיות הרופאים אין קשר לבחירתם או לאי בחירתם לרשימות ההסדר בחברות הביטוח ובשב"נים. ארצ"י דורש לקבוע בהקדם האפשרי רשימת קריטריונים מחייבים להכללת רופאים לרשימות ההסדר ולפרסמה".

נושאים קשורים:  שב"ן,  ארצ"י,  ארגון הרופאים העצמאיים,  רשימות הסדר,  קופות חולים,  חברות ביטוח,  ד"ר אייל שפירא,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.07.2023, 21:12

לבטל את רשימות ההסדר של חברות הביטוח וקופת חולים. כל מבוטח יוכל לבחור כל רופא מומחה ויקבל החזר קבוע ואחיד.

אנונימי/ת
03.07.2023, 21:19

כול כך נכון והגיוני שאיני מבין למה לאפועל כך... וברוח התקופה: צריך לתמוך בדמוקרטיה ושוויון בכניסה לאותן רשימות

04.07.2023, 16:03

כי כל המטרה של ליצמן הייתה לעבור ממודל שיוויוני למודל של מקורבים/קרובים לצלחת ואילו שאינם....

אנונימי/ת
03.07.2023, 21:51

חרא מדינה, גם בבריאות