חדשות

הביטוח הסיעודי של קופות החולים על סף קריסה

צפי לגרעונות בתחום הביטוחים הסיעודיים של קופות החולים בתוך 3 שנים | במשרדי הבריאות והאוצר שוקלים לייקר פרמיות, להקטין פיצוי חודשי, להאריך את ההמתנה או להרע את זכאות ההכרה בסיעודיים

עובדות זרות וקשישים סיעודיים. צילום: משה שי/ פלאש 90

הביטוח הסיעודי של קופות החולים על סף קריסה - קרנות הביטוח של קופות החולים צפויות להיות גרעוניות בתוך שלוש שנים ובשל כך נשקלת הרעת תנאים משמעותית, על כך מדווחת הבוקר (א') מירב ארלוזורוב בדה מרקר.

על פי הדיווח, קרן העודפים של שירותי בריאות כללית צפויה להתרוקן בתוך פחות משנה ורשות שוק ההון ומשרדי הבריאות והאוצר שוקלים לייקר פרמיות, להקטין את הפיצוי החודשי, להאריך את ההמתנה או להרע את זכאות ההכרה בחולים סיעודיים. הצעה נוספת היא להלאים את ביטוח הסיעוד של הקופות.

תמונה זו נחשפה בראיון של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בעיתונות על התכנית של משרד הבריאות להפחתת יוקר המחיה. צעדי החירום הנשקלים, על פי הדיווח, כוללים ייקור פרמיית הביטוח, שחיקת הזכויות בקופות של הסיעוד שביטוח החולים משלם והחמרה ניכרת של התנאים לאישור תביעת סיעוד, זאת לצד הצעות של הלאמה או הפיכת הביטוח הסיעודי לחיסכון חובה כמו פנסיה.

המצוקה הקשה ביותר היא בקופת חולים כללית, שלה תיק ביטוח הסיעוד הגדול ביותר (2.5 מיליון מבוטחים), עם המבוטחים המבוגרים ביותר ועם מחירים נמוכים יחסית. ההערכה היא שהביטוח הסיעודי של הקופה עלול לקרוס בתוך שנה. קופות החולים האחרות  עלולות, על פי הדיווח, להגיע למצב דומה בתוך שנים ספורות.

התרוקנות קרן העודפים של הביטוחים נובעת מזינוק של כ-100% במספר התביעות שמוגשות וזאת בשל רגולציה מקלה בתנאי הזכאות ותחרות בין הקופות על ביטוחי הסיעוד, שהורידה מחירים. כפי שמדווח בכתבה, נוצרה בישראל תעשיה של הגשת תביעות סיעוד על ידי חברות למימוש זכויות, שכיום על פי הערכות מגישות קרוב ל-50% מהבקשות להכרה בתביעת אלו.

נושאים קשורים:  ביטוח סיעודי,  קופות חולים,  חדשות
תגובות