חדשות

העליון פסק: לא ייערכו בדיקות גנטיות נוספות בפרשת החלפת העוברים

בג"צ דחה את ערעורם של שש נשים ובני זוגן שעברו טיפולי פוריות באסותא ראשון לציון: "אין מקום לקיים דיון נוסף על על ההחלטה הקודמת שפסקה כי לא ייערכו בדיקות גנטיות נוספות"

בית החולים אסותא ראשון לציון. צילום: Roman Yanushevsky/ שאטרסטוק

בית המשפט העליון קבע אתמול (ב') כי אין מקום לקיים דיון נוסף בפסק הדין שניתן בפרשת החלפת העוברים בבית החולים אסותא בראשון לציון וכי לא יבוצעו בדיקות גנטיות לשש נשים שעברו טיפולי הפריה בסמוך ליולדת התינוקת.

כפי שדיווחנו בדוקטורס אונלי, שש הנשים ובני זוגן פנו לבית המשפט העליון בבקשה לערער על ההחלטה הקודמת שפסקה כי לא יערכו בדיקות גנטיות נוספות.

"לנוכח ייחודיותן של נסיבות העניין, ההלכה, ככל שנקבעה בפסק הדין, מוגבלת מאוד בהשלכותיה וכי ייחודיות המקרה טמונה לא רק בכך שאירעה טעות מצערת במהלך הליך הפריה חוץ-גופית, אלא שגם הגורם הרפואי שניהל את הטיפולים לא הצליח להצביע על ההורים הגנטיים", נכתב בהחלטת בג"צ.

הנשיאה הדגישה כי תנאי לקיומו של דיון נוסף הוא שנפסקה הלכה קשה, חדשה, חשובה או העומדת בסתירה להלכה קודמת של בית המשפט העליון, וזאת להבדיל מפסק דין שתוצאתו קשה אך לא נפסקה בו כל הלכה כאמור.

"אין מקום להידרש לראשונה במסגרת הבקשה לדיון נוסף לממצאי דו"ח ועדת הבדיקה, שמונתה לצורך בחינת הפרשה ואשר הוגש לאחר שניתן פסק הדין שלגביו התבקש דיון נוסף", צוין בפסק הדין.

נושאים קשורים:  פרשת העוברים,  בג"צ,  פסק דין,  אסותא ראשון לציון,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
11.05.2023, 15:58

אז אין לילדה זכות לדעת מי הוריה הביולוגיים/גנטיים?? ואם בעתיד תתחתן עם אחיה או בן דוד?? צריך לנהוג כמו במקרי אימוץ: לשמור תוצאות הבירור הגנטי עד שלילדה ימולאו 18 שנים ותחילט האם מעוניינת במידע הזו