מחקרים

העברה שאינה נגיפית של siRNA לתאי T

בסקירה זו, החוקרים דנו באופן תמציתי בהעברה חוץ ותוך-תאית הקשורה לטיפול siRNA, ובייחוד בשימוש בתאי T כמטרה

08.05.2022, 14:37
תאי T במערכת החיסון (צילום: אילוסטרציה)
תאי T במערכת החיסון (צילום: אילוסטרציה)

לימפוציטים מסוג T הינם שחקני מפתח בחיסוניות אנטי גידולית. לאחרונה, ההצלחה הקלינית של טיפולים עם תאי T מותאמים ומעכבי נקודות ביקורת חיסוניות הדגימה את העוצמה של התאמת תפקוד תאי T במסגרת הטיפול בסרטן. יחד עם זאת, חלקם היחסי של מטופלים אשר אינם מגיבים נשאר משמעותי בעיקר בעקבות סביבת הגידול מדכאת החיסון אשר מנמיכה את רמת הפעילות של תאי T. על פי החוקרים, RNAs קטנים מתערבים (siRNAs) מאפשרים השתקה ספציפית לרצף של  גנים המווסתים שלילית את תאי T באופן חולף על ידי הגידול, ובכך מסירים את המחסום על תגובה אנטי-גידולית.

על אף המיקוד הנוכחי במעכבי נקודות ביקורת חיסוניות מבוססות מולקולות קטנות ונוגדנים כמו גם מעבר מוכוון תאי T של מנגנון עריכת mRNA וגנום, היישום הקליני של siRNA מכיל יתרונות חשובים. ההתפתחות הנוכחית בתחום טיפולים מבוססים תאים מותאמים ופיתוח גישות העברה חדשות ופוטנטיות אפשר מתן יעיל של siRNA לתאי T הן אקס-ויוו והן אין-ויוו. בעקבות ההתפתחויות הללו, מולקולות siRNA הן בעלות פוטנציאל רב לשיפור השגשוג, השרידות, החדירה לגידולים ובפוטנטיות של תאי T במסגרת אימונותרפיה נגד סרטן.

בסקירה זו, החוקרים דנו באופן תמציתי בהעברה חוץ ותוך-תאית הקשורה לטיפול siRNA, ובייחוד בנושא שימוש בתאי T כמטרה. החוקרים סיפקו סקירה של הטכנולוגיות החדשניות אשר נמצאות בשימוש להעברה של siRNA, והם דנו בעוצמות ובחולשות שלהם מנקודת מבט קלינית ותעשייתית. לבסוף, החוקרים דנו במצב הנוכחי ובפוטנציאל החדש של התאמת תפקוד תאי T במסגרת אימונותרפיה לטיפול בסרטן על ידי שימוש ב-siRNA.

מקור:

Van Hoeck  et. al (2022) DOI: https://doi.org/10.1016/j.biomaterials.2022.121510

נושאים קשורים:  מחקרים,  תאי T,  אימונותרפיה,  siRNA,  טיפול בסרטן
תגובות