COVID-19 בישראל

תופעה מסוכנת: תיעדוף חולי הקורונה על פני החולים הנוירולוגים

בעקבות סגירתן של מחלקות נוירולוגיה בבתי החולים וולפסון, זיו ואסותא-אשדוד והסבתן למחלקות קורונה, קוראים האיגוד הנוירולוגי ונציגי החולים לשר הבריאות: "עצור את התופעה המסוכנת"

פרופ' דוד טנה, יו"ר איגוד הנוירולוגיה. "נמשיך לעבוד במשותף עם גורמי המקצוע ליישום המלצות הדו"ח" (צילום: יח"צ)

פרופ' דוד טנה, יו"ר האיגוד הנוירולוגי בישראל, ונציגי פורום עמותות החולים בתחלואה נוירולוגית, פנינה רוזנצוייג, מנכ"לית עמותת נאמן-נפגעי אירוע מוחי, ואייל לוי, מנכ"ל עמותת פרקינסון בישראל, שיגרו היום (ד') מכתב חמור לראשי משרד הבריאות ובו הם קוראים לעצור את "התופעה המסוכנת של סגירת מחלקות הנוירולוגיה ויחידות השבץ המוחי", שהחלה בכמה בתי חולים בארץ.

פרופ' טנה, רוזנצוייג ולוי פנו לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולמנכ"ל משרדו פרופ' נחמן אש, בבקשה להתערב מיד ולהנחות את מנהלי בתי החולים למצוא פתרונות על מנת שלא לפגוע בניטור ובטיפול האקוטי והמורכב בחולה הנוירולוגי הדינמי. לטענתם, "העברת החולים הנוירולוגים לרחבי בתי החולים, למקומות שלא מאפשרים לתת בהם ניטור וטיפול נוירולוגי אקוטי מורכב מיטבי, ללא ניטור מוניטורים, ובתנאים לא תנאים, משמעותה טיפול רפואי לא מיטבי, לא ראוי ולעתים אף לא מכבד בחולים שמצבם הנוירולוגי דינמי".

במכתבם אל השר הורוביץ, הם כותבים: "התבשרנו בפליאה בימים האחרונים, על רקע היקפי חולי קורונה גדלים בגל החמישי, על סגירת מחלקות נוירולוגיה בבתי החולים וולפסון, זיו ואסותא אשדוד, והסבתן למחלקות קורונה, וכי נשקלת פעולה דומה בבתי חולים נוספים". לדבריהם, "גל הקורונה יחלוף, ואולם הנכות הנוירולוגית העודפת, הקשה והבלתי הפיכה ומיותרת, בשל ניטור וטיפול תת מיטביים, לדאבוננו תישאר.

"אנחנו מכירים היטב באתגרים של המערכת הרפואית בעת הזאת ובצורך להירתם ואולם, חולים עם שבץ מוח או תחלואה נוירולוגית אקוטית אחרת לא צריכים להיפגע מכך באיכות הניטור והטיפול הנוירולוגי. אנו סבורים ששגוי לתעדף טיפול בחולה קורונה על פני מי שלקה בשבץ מוחי חד, או בסטטוס אפילפטי, או במחלה דלקתית חריפה של מערכת העצבים, או במחלה נוירולוגית אקוטית אחרת, שאשפוזו נועד לצמצם נכות נוירולוגית, לייצב את מצבו, או להציל את חייו", הם כותבים.

עוד הם טוענים כי "יחידות קרדיולוגיות לא נסגרות, אז מדוע לסגור יחידות שבץ מוח ומחלקות נוירולוגיות? מה עומד מאחורי התיעדוף שנעשה בבתי החולים, שמשמעו: פגיעה בטיפול בחולים אקוטיים בתחלואה נוירולוגית ובה בעת שימור פעילות אלקטיבית ואחרת?

"אנחנו מתרשמים שהחלטות תיעדוף, אשר פוגעות באיכות הטיפול בחולה הנוירולוגי, ולא רק בגל הנוכחי, מתקבלות רק בחלק מבתי החולים וכי הן אינן מחויבות. השר והמנכ"ל מתבקשים לעצור התופעה המסוכנת ולהתערב בדחיפות בעניין".

נושאים קשורים:  פרופ' דוד טנה,  האיגוד הנוירולוגי,  תיעדוף חולים,  מחלקות קורונה,  שר הבריאות,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
02.02.2022, 18:36

אנא תדייקו.
תיעדוף חולי - או יותר נכון מאומתים - קורונה על פני כל מה שזז. חיים. אנשים.
הכל נבלע

02.02.2022, 22:15

עצם קיומן של מחלקות הקורונה גורם נזק:
ראשית למאושפזים בהן - שמבודדים ממשפחתם, שמחלותיהם האחרות (ולא פעם - העיקריות) מקבלות תשומת לב מופחתת (בלשון עדינה), שמונעים מהם אינהלציה גם כשצריך להוציא כיח, שהצוות בהן מזיע, נחנק ומותש בלבוש חללי.
ובנוסף - הן מזיקות לכל השאר - שהמשאבים נלקחים מהם ושחווים שיתוק ופחד שנוצר מהוויתן הקטלנית והמשודרת לעייפה של מחלקות הקורונה.
כפי שלא הקמנו מחלקות שפעת A ו-RSV, כך יש לסגור את מחלקות הקורונה באופן מיידי.

03.02.2022, 10:15

המשפט השגור ביותר המופק מפיותיהם של קברניטי מערכת הבריאות הוא שעלינו לחיות לצד נגיף הקורונה מפני שהוא ילווה אותנו שנים ארוכות. הנהלות בתי החולים ומשרד הבריאות משקיעים משאבים וזמן יקר כדי להופיע באמצעי התקשורת ולמסור את חוות דעתם המדהימה הזו.
הקורונה כבר שנתיים קובעת את סדר יומנו וחיינו.
מנהלי בתי החולים והנהלת משרד הבריאות מדברים הרבה ולא עושים כלום על מנת לאפשר למערכת הבריאות לתפקד לצד הקורונה. במקום לבנות מחלקות חדשות ייעודיות לטיפול בחולי קורונה הם מועלים בתפקידם העיקרי והוא מתן שרות וטיפול רפואי באיכות הטובה ביותר לאזרחי המדינה כולה.
הם "מדברים עצמם לדעת", הם עסוקים בתפיחה עצמית על הכתפיים שלהם. הפתרון למה שהם קוראים "לחיות עם הקורונה" הוא להקים מחלקות חדשות ייעודיות לטיפול בחולי קורונה בצמוד או בתוך בתי החולים הקיימים. דיבורים ותחזיות לא פותרים את הבעיה. יש לגשת עוד היום לתכנון מהיר, לחייב את הנהלות בתי החולים להגיש תכנית סדורה להרחבה זו.
איך להשיג תקציב למימון - משרד הבריאות והאוצר יודעים טוב מאוד, מה עוד שפתרון הבעיה יעלה את המוניטין של הנוגעים בדבר.
אני אישית סבור, שהקורונה תיעלם או תהפוך למחלה עונתית במרוצת השנתיים הקרובות. אך גם אם אכן הקורונה תשנה את פניה, ההשקעה בבתי החולים תהיה כדאית. לדוגמא, אפשר להסב בקלות את המחלקות למחלקות גריאטריות או אחרות בהתאם ל"מחסור במיטות אישפוז", כפי שמתלוננים ההנהלות האזוריות וההנהלה הכללית.

03.02.2022, 18:31

הרבה מהנפגעים נוירולוגית הם נפגעי פוייזן פייזר. מדוע נוירולוגים לא מציינים זאת ומספקים מידע לציבור? העל לוט בערפל

אנונימי/ת
03.02.2022, 20:54

מחלקות קורונה מוסיפות כסף והירואיקה וחשיפה תקשורתית. מחלקות נוירולוגיה פחות.... הכל מתנקז לכסף ואיבוד ערכי

האם יש רישום מסודר אודות על מספר אירועי CVA בישראל והאם יש עלייה במספר ב2020-21 ?

אנונימי/ת
06.02.2022, 13:25

כרמל, כדאי שתסתום ותתרכז בהגנה המשפטית שלך מול התביעה של הרי ומשרד הבריאות. כשיעלם ערפל המגיפה, תתברר התרומה שלך ושל שאר ההזויים שמופיעים פה, לעידוד הציבור להימנע מחיסונים. אם יש בכם יושרה לכו לבתי החולים ותבקרו את הלא-מחוסנים שחייהם תלויים במכונות אקמו.

אנונימי/ת
17.05.2022, 22:45

HEAR, HEAR!!!

18.05.2022, 19:31

תגובה אנונימית עלובה, פחדנית ושיקרית.
בושה לאתר