COVID-19 עולמי

בית החולים הצבאי בוושינגטון פיתח חיסון כנגד כל זני הקורונה

מכון המחקר של בית החולים וולטר ריד הודיע על הצלחת השלב הראשון בפיתוח חיסון אוניברסלי שנראה יעיל כנגד כל זני הקורונה וייתכן שיהווה פתרון לטווח ארוך

בית החולים הצבאי וולטר ריד, וושינגטון. צילום: שאטרסטוק

מכון המחקר בבית החולים הצבאי "וולטר ריד" הודיע אמש (ד') כי הסתיים בהצלחה שלב ראשון בפיתוח חיסון אוניברסלי בהזרקה אחת, שנראה יעיל כנגד כל זני הקורונה וייתכן שיהווה פתרון לטווח ארוך.

בהודעה צוין כי SpFN - Spike Ferritin Nanoparticle COVID-19 vaccine - מבוסס על ננו-חלקיקים במעטפת של 24 חלבונים כשעל כל אחד "הולבש" חומר גנטי של זן קורונה אחר מתוך המוטציות שזוהו עד כה. המשמעות היא: התגובה החיסונית החריפה שתתעורר בגוף לאחר קבלת ההזרקה תהיה לא רק נגד סוג אחד של וריאנט, אלא מול שורה שלמה של חלבוני זנים בעלי תכונות שונות.

באפריל כבר החל בית החולים של צבא ארה"ב בגיוס נסיינים ועל פי הממצאים שהתקבלו עד כה ועברו בקרת עמיתים ובחינה מצב של מדענים בלתי תלויים, "התוצאות טובות מאוד".

מנהל תחום המגיפות והמחלות הזיהומיות במכון, ד"ר קייבון מודג'ראד, הסביר: "הרעיון שמאחורי התרכיב הזה הוא לחולל בגוף 'תגובת-על' על ידי מפגש של הגוף בבת אחת עם המון סוגים של חלבוני נגיף קורונה. הכנסנו ננו-חלקיקים וכך עוררנו במערכת החיסונית תגובה נרחבת מאוד. ייתכן שהיא תלמד את הגוף להתמודד עם כל סוגי הקורונה הקיימים בו זמנית".

יידרש עוד זמן רב עד שהתרכיב הזה יגיע לשוק ומכון וולטר ריד מתכוון לצרף להמשך הפיתוח חברת תרופות גדולה כגוף שיווק עסקי.

נושאים קשורים:  19-COVID,  חיסון אוניברסלי,  חיסון לקורונה,  חדשות,  וריאנטים
תגובות