חדשות

כריתת שדיים משמרת פטמות בניתוח רובוטי אחד בלבד ב"איכילוב"

צפו בניתוח החדשני: כריתת שדיים משמרת פטמות ושחזור מיידי עם שתלים באופן דו צדדי באמצעות רובוט בלבד | בשלב זה הפרוצדורה מאושרת לכריתות שד מניעתיות, בעיקר בנשאיות BRCA

ניתוח כריתת שד חדשני ב"איכילוב". צילום: דוברות בית החולים

בית החולים איכילוב מציע לראשונה ניתוח חדשני לכריתת שדיים משמרת פטמות ושחזור מיידי, עם שתלים באופן דו צדדי ובאמצעות רובוט בלבד. בשלב זה הפרוצדורה מאושרת לכריתות שד מניעתיות, בעיקר בנשאיות BRCA.

 
 

פרופ׳ יואב ברנע, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת של השד ב"איכילוב", שהוביל את הניתוח הראשון לצד ד״ר בנג׳מין צרפתי, שהגיע מבית חולים גוסטאב רוסי בפריז להכשיר את הצוותים הישראליים, מסביר: ״מדובר בדבר הבא לחולות שצריכות לעבור כריתת שד משמרת פטמה. הרובוט יאפשר דיוק מקסימלי, תוצאות אסתטיות נהדרות כולל שימור הפטמה המקורית והכל בניתוח אחד בלבד, במקום לפחות שלושה ניתוחים נפרדים בשיטה הקודמת ועם החלמה מהירה ומינימום צלקות".

לדברי פרופ' ברנע, בשלב זה הפרוצדורה מאושרת לכריתות שד מניעתיות, בעיקר בנשאיות BRCA. "אני מאמין שהשיטה החדשנית תהפוך במהרה לשגרה הניתוחית עבור מאות מטופלות שד בישראל מדי שנה״, הוסיף.

נושאים קשורים:  כריתת שד,  שימור פטמה,  איכילוב,  פרופ׳ יואב ברנע,  שחזור שד,  סרטן שד
תגובות
אנונימי/ת
17.11.2021, 19:42

כל הכבוד! פרופ יואב ברנע, כירורג פלסטי בחסד עליון מוכשר, קשוב ואנושי. כבוד גדול. הלוואי שהטכנולוגיה תכנס לשיגרה, ניתוח כריתה ושחזור ללא צלקות, זוהי בשורה אמיתית לחולות ולנשאיות.

אנונימי/ת
17.11.2021, 20:16

גם היום הכל מבוצע בניתוח אחד ולא 3, גם עם הרובוט יש צלקת בקפל תת שדי אולי מעט קצרה יותר, אין הצדקה לעלויות של הניתוח הזה ברובוט, יש אינדיקאציות רבות וטובות בהן לרובוט יש יתרון אמיתי ולא תקשורתי.

אנונימי/ת
18.11.2021, 12:25

העיקר שנאמרה מילות הקסם "ניתוח רובוט". הנוסחמצטרף למלים אחרות שלא תורמות כלום כמו "ניתוח היברידי" או כמו שלפני שנים מילות הקסם היו "ניתוח "לייזר"