חדשות

מענקי מחקר בסך 7 מיליון ש"ח לשת"פ ישראלי-בריטי בחקר הזיקנה

על קידום שיתופי הפעולה בנושא הזה סוכם בשבוע שעבר באירוע שקיימה אוניברסיטת תל אביב ועסק בהיבטים רב תחומיים של חקר ההזדקנות

בצילום: פרופ' קרן אברהם משמאל ושגריר בריטניה בישראל ניל וויגן בועידה

מענקי מחקר בסך כולל של 7 מיליון שקלים יועמדו למימון פרויקטים משותפים של צוותי מחקר מישראל ומבריטניה שיעסקו בחקר ההזדקנות. על קידום שיתופי הפעולה בנושא הזה סוכם בשבוע שעבר באירוע שקיימה אוניברסיטת תל אביב ועסק בהיבטים רב תחומיים של חקר ההזדקנות ובהם הזדקנות מולקולרית, הזדקנות בחברה, מחלות והתערבויות תלויות-גיל, איכות החיים ועוד.

באירוע השתתפו שגריר בריטניה בישראל, ניל וויגן, יו"ר המועצה הבריטית העולמית, סטיבי ספרינג, וחבר בית הלורדים, רוברט ווינסטון, ועמם חוקרות וחוקרים בכירים מאוניברסיטאות מובילות בבריטניה.

האירוע הוא פרי יוזמה משותפת של שותפות המחקר האקדמית ישראל-בריטניה (BIRAX), אוניברסיטת תל אביב, המועצה הבריטית בישראל ושגרירות בריטניה בארץ. במסגרת ועידה זאת הושק "קול קורא חדש" למימון שיתופי פעולה מחקריים בין חוקרות וחוקרים מישראל ובריטניה בחקר ההזדקנות, בסך כולל של 1.6 מיליון ליש"ט (7 מיליון ש"ח). זו הוועידה החמישית של BIRAX מאז השקת המיזם לפני כעשור.

פרופ' קרן אברהם, משנה לדיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב שהמובילה את הכנס אמרה: "זוהי הזדמנות ייחודית שניתנה לנו, חוקרים מובילים מישראל ומבריטניה, לשלב זרועות ולשתף ידע. תקופת הקורונה חידדה לנו עד כמה הזקנה עשויה להיות דבר שברירי ועגום. אני מקווה שנושאים גרונטולוגיים וגריאטריים יעלו יותר למודעות ציבורית ויזכו בהתאם לתשומת הלב הראויה.

"בעולם שבו תוחלת החיים עולה בצורה מתמשכת, יש לוודא שתישמר גם איכות החיים בגיל השלישי. ובאנו לדון בכך. ישראל ובריטניה כמדינות מערביות מתקדמות, חולקות ידע במגוון תחומים ותחום הגרונטולוגיה הוא בוודאי אחד החשובים שבהם. הועידה הנוכחית היא הסנונית הראשונה של שיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות מערביות מתקדמות בנושאים הללו".

נושאים קשורים:  חדשות,  חקר הזיקנה,  בריטניה,  פרופ' קרן אברהם,  אוניברסיטת תל אביב
תגובות