חדשות

בכיר במשרד הבריאות: "יש מאה אלף התקפות סייבר בחודש על ארגוני בריאות"

הבוקר התקיים דיון מיוחד שקיימה ועדת הבריאות של הכנסת בעקבות מתקפת הסייבר שגרמה נזק ושיבשה פעילויות במרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה

מתקפת סייבר, האקרים (צילום: אילוסטרציה)

מדי חודש מאותרות בישראל כמאה אלף התקפות או ניסיונות תקיפת סייבר על ארגוני הבריאות – כך דיווח הבוקר (ב') מנהל הטכנולוגיות הראשי במשרד הבריאות, בדיון מיוחד שקיימה ועדת הבריאות של הכנסת בעקבות מתקפת הסייבר שגרמה נזק ושיבשה פעילויות במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

ראובן אליהו התבטא בדיון: "המתקפות הללו הן מעין מלחמת עולם שלישית". הוא ציין כי חלק מהמתקפות פשוטות אבל חלקן מתוחכמות יותר. את רוב המתקפות ניתן לעצור. הוועדה נקראה לדון באופן שבו ערוכה מערכת הבריאות להתמודדות עם מתקפות הסייבר.

"אני מקווה שנוכל להעלות השבוע את המערכת שלנו מחדש", מסר ד"ר מיקי דודקביץ', מנכ"ל בית החולים הלל יפה, אך הוסיף כי זה עשוי להימשך עוד מספר שבועות.

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן אם בית החולים התבקש לשלם כופר ומהו הסכום שנדרש השיב ד"ר דודקביץ': "דובר ברמה של מיליונים. כבר בשלב מאוד מוקדם הבנו שזה אירוע הנוגע בעשרות בתי חולים ובחברות ממשלתיות, ולכן לא נתון להחלטת בית החולים שלנו בלבד. שיתפנו בנושא הזה את כל מי שצריך".

נושאים קשורים:  חדשות,  מתקפת סייבר,  המרכז הרפואי "הלל יפה",  ד"ר מיקי דודקביץ,  ח"כ עידית סילמן
תגובות