חדשות

4.3 מיליון דולר מענק לחברת הזנק ישראלית לפיתוח חיסוני קורונה

החיסון שיפותח מיועד לנתינה פומית. המטרה: החיסון שיפותח על בסיס קונספט חדש לשם הגנה רחבה יתאים לשימוש גם במדינות המתפתחות

דוד זיגדון-מנכל מכון המחקר מיגל (צילום: יח"צ)

התאגדות של עשרות ארגונים ציבוריים, פרטיים, פילנתרופיים ואזרחיים בשם "קואליציית החדשנות" (CEPI) שהושקה בדאבוס, שווייץ עוד ב-2017 לשם פיתוח חיסונים נגד מגיפות עתידיות, הודיעה בסוף השבוע, ממקום מושב המטה שלה באוסלו, נורבגיה, כי היא מעמידה מימון ראשוני בסך 4.3 מיליון דולר לחברת הסטארט-אפ הישראלית הצעירה MigVax הפועלת במסגרת מכון המחקר מיג"ל שבגליל העליון – כדי לקדם את תוכנית הפיתוח של חיסונים שיספקו הגנה נרחבת לעוד גרסאות אפשריות של נגיף הקורונה SARS-Cov2 וגם כנגד נגיפים אחרים מאותה משפחה.

החיסון שיפותח מיועד לנתינה פומית (אוראלית). הגוף הבינלאומי חותר לכך שהחיסון שיפותח על בסיס קונספט חדש לשם הגנה רחבה יתאים לשימוש גם במדינות המתפתחות, שאוכלוסיותיהן בעלות הכנסה לנפש נמוכה.

הגוף הבינלאומי פרסם במארס "קול קורא" במסגרת תוכניתו לחמש שנים, ושני הפרויקטים שהציעו האחד MigVax הישראלית והאחר - המכון לחיסונים כנגד מחלות זיהומיות באוניברסיטת ססקצ'ואן (Saskatchewan’s) זכו במענק שהוצע. בקואליציית CEPI תומכת קרן ביל גייטס שהעמידה לרשותה 200 מיליון דולר.

פרויקט הפיתוח הישראלי כולל את כל שלבי הפיתוח ובכלל זה גם של תהליכי הייצור, ביצוע מחקרים קדם-קליניים. המוצר שיפותח ישמש פלטפורמה ישימה לחיסונים כנגד פתוגנים אחרים שיפותחו בעתיד.
"השותפות של CEPI עם MigVax ועם המכון לחיסונים הקנדי (VIDO) מזניקה את התוכנית השאפתנית שלנו, לפיתוח חיסונים המגנים באופן נרחב הן כנגד כל גרסאות SARS-CoV-2 והן כנגד נגיפים אחרים כמו SARS ו-MERS" אמר ד"ר ריצ'רד האצ'ט, מנכ"ל CEPI.

"חיסונים 'שוברים' את הקשר שבין זיהום ב-COVID-19 לבין מחלה קשה או מוות ומאפשרים לחיים לחזור למשהו המתקרב לשגרה נורמלית במדינות עם גישה מספקת לחיסונים. אבל האיום של וריאנטים חדשים שצצים ויכולים להתחמק מההגנה של החיסונים הנוכחיים, עלולים להחזיר את התגובה העולמית לנקודת ההתחלה - ולאיים על כולנו. זו הסיבה שפיתוח חיסונים נגישים ברחבי העולם שיספקו הגנה באופן נרחב מפני הווריאנטים של COVID-19 הוא הכרחי לביטחון הבריאות העולמי. באמצעות שותפויות חדשות שכאלה אנו עושים את הצעדים הראשונים להשגת המטרה".

דוד זיגדון, מנכ"ל MigVax ומכון המחקר מיגל הוסיף: אומר: "עשרים חודשים בתוך משבר ה-COVID ברור יותר מאי פעם כי המאבק שנועד לשמור על המחלה שתימצא בשליטה יהיה מאתגר. חיסוני דחף אוראליים כמו ה-MigVax-101 שלנו יסייעו לארגוני הבריאות בעולם לעבור ממצב של פאניקה לשגרה, להפחית בעלויות התפעול של מתן החיסונים ולהרחיב את נגישות האוכלוסייה לתוכניות חיסונים במדינות רבות. ננצל את מלוא המענק שהועמד לרשותנו כדי לקדם את פיתוח החיסון ולהגיע לשוק מהר יותר".

לפני ה-COVID-19, העבודה של CEPIי(cepi.net) התמקדה בפיתוח חיסונים כנגד נגיף האבולה, הנגיף מחולל מחלת לאסה, נגיפי ה-MERS, הווניפאה, קדחת הבקע וה-Chikungunya. יותר מ-20 חיסונים חדשניים עבור מחלות אלו כבר נמצאים או מועמדים לפיתוח. כמו כן מתכוון הגוף הבינלאומי ליצור "ספרייה של מועמדים" לחיסונים כנגד פתוגנים אחרים, ידועים ולא ידועים כיום שיהיה צורך להתמודד מולם. תוכנית החומש של הגוף הבינלאומי זמינה כאן.

במכון המחקר מיגל בקרית שמונה הוקמה חברת הסטארט-אפ מיג-וואקס כדי לפתח את Migvax-101, תרכיב חיסון חדשני של תת-יחידה פומית ל-COVID-19. התרכיב הוכיח יעילות בבדיקות פרה-קליניות, כבוסטר לאנשים שחוסנו בעבר. MigVax הוקמה ב-2020 באמצעות השקעה מ-OurCrowd, פלטפורמת השקעות הון סיכון למימון המונים. החיסון שפותח מבוסס על חיסון כנגד קורונה לעופות (IBV) - ותוך שימוש במתודולוגיות המתקדמות של החיסון הזה ליצור את החיסון החדשני גם עבור בני אדם.

בתרכיב החדש נעשה שימוש בחלבון כימרי כדי ליצור שלושה סוגים של תגובות אימונולוגיות בו-זמנית: חסינות רירית, חסינות מבוססת דם וחסינות מתווכת תאים. שילוב של שלושת הזרועות אמורה לספק הגנה מקיפה מפני זיהום תוך הפעלת כל זרועות המערכת החיסונית לשם מיגור הנגיף הפולש. בפיתוח נעשה שימוש בכימיה חישובית במטרה להתמקד בנטרול נוגדנים ולקידום תגובה חיסונית.

נושאים קשורים:  CEPI,  MigVax,  19-COVID,  קרן ביל גייטס,  דוד זיגדון,  חדשות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
08.11.2021, 20:00

הקישור לא עובד...

חבל שמתעלמים מטיפול קיים post exposure שיעילותו הוכחה במספר מטופלי COVID-19 וכן בחולים עם hepatitis B & C כך שהוא יעיל נגד כל וירוס כי הוא מזניק ומשפעל את מנגנוני ההגנה הטיבעיים כנגד וירוסים.
התכשיר עבר בדיקה רצינית בגרמניה על ידי Paul Ehrlich Institute in וכן אושר לטיפול על ידי FDA בקליפורניה.