חדשות

סערה בוועדת הבריאות: סעיף בחוק ההסדרים מאפשר לפטר מנהלי בתי"ח

סערה בוועדת הבריאות בכנסת הבוקר על רקע סעיף בחוק ההסדרים המאפשר לשר האוצר להשעות וכן לפטר מנהלי בתי חולים שיחרגו מתקציבם ויציגו גירעונות

"נראה שחופש הבחירה של הציבור בישראל בשירותי בריאות נגזר בעיקר משיקולים כלכליים ובמידה מסוימת גם תפעוליים ורפואיים". אילוסטרציה

סערה בוועדת הבריאות בכנסת הבוקר על רקע סעיף בחוק ההסדרים המאפשר לממשלה לפטר מנהלי בתי חולים. ועדת הבריאות, בראשות ח"כ עידית סילמן דנה היום (ג') בהסכמי הקאפ (ההתחשבנות בין בתי חולים לקופות חולים), בסעיף 9 להצעת חוק ההסדרים, שמעגן את המודל התקצובי החודשי החדש לבתי החולים.

במהלך הדיון התעוררה סערה סביב סעיף בהצעת החוק, המגדיר כי שר האוצר, בהסכמת שר הבריאות, יקבע בתקנות, באישור הוועדה, הגבלות שניתן יהיה להטיל על בתי החולים הציבוריים הכלליים לשם שמירה על האיזון התקציבי שלהם, במקרים של חריגה תקציבית. התקנה שנגדה יצאו בתוקף כמה מחברי הוועדה עוסקת בפיטורי חברי הנהלה של בתי חולים הנמצאים בגירעון.

על פי הנוסח המוצע, ההגבלות יוטלו בכפוף לכך שהמנהל הכללי של משרד הבריאות ימסור לבית החולים הודעה בכתב כי הוא נדרש לתקן את הליקויים בתוך תקופה שיקבע ובמקרה שהליקוי לא תוקן, ימסור לבית החולים הודעה בכתב על כוונתו להטיל את ההגבלה וייתן לו הזדמנות לטעון את טענותיו לגבי נקיטתה. בין המגבלות המפורטות בסעיף: השעיה או פיטורים של חברי הנהלת בית חולים ציבורי כללי.

ח"כ קטי שטרית אמרה בדיון: "אני רוצה לדעת האם משרד האוצר סוחט את משרד הבריאות עם העז הזאת שאתם יכולים לפטר מנהלי בתי חולים". ח"כ ניר ברקת הוסיף: "במקום לקבוע מדיניות מקצועית ועניינית, הם (מנהלי בתי החולים) יהיו כפופים עכשיו למרות הפוליטיקאים".

ח"כ מיכל רוזין ויו"ר הוועדה ח"כ סילמן הודיעו כי הן מתחייבות לפעול להוריד את הסעיף הזה מהצעת החוק וכי הוא לא יישאר ולא יאושר בוועדה כמו שהוא.

נושאים קשורים:  חוק ההסדרים,  בתי חולים ציבוריים,  חדשות,  תקציב בתי החולים,  משרד האוצר,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות
אנונימי/ת
13.10.2021, 04:06

קודם כול תכשירו ואז תשכירו. למה לרכוש?