COVID-19 בישראל

רופאים בקופות מדווחים: מאות חולי קורונה מסרבים לתרופה רג'נרון

עד כה קיבלו את התרופה המפחיתה סיכון לתחלואה קשה 256 חולים בלבד. ל-291 היא הוצעה והם סירבו - הרופאים מוצאים עצמם מנסים לשכנע חולים להסכים לקבל את התרופה

התרופה לקורונה של רג'נרון. צילום: שאטרסטוק

תופעה חדשה: בנוסף לסרבני חיסונים, יש עתה בישראל גם "סרבני רג'נרון" – התרופה החדישה המפחיתה סיכון לתחלואה קשה בקורונה. בדיווח של עידו אפרתי ב"הארץ" נמסר כי רופאים בקופות החולים נתקלים לאחרונה בחולים שמסרבים לקבל את התרופה הניתנת בעירוי ועלותה כ-1,500 דולר למטופל.

החל מ-23 בספטמבר מוצעת התרופה רג'נרון על ידי הקופות. עד כה קיבלו אותה 256 חולים בלבד. ל-291 היא הוצעה והם סירבו. "הביקוש נמוך מהצפוי והרופאים מוצאים עצמם פועלים לשכנע את חולים להסכים לקבל את התרופה", צוין.

ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת קהילה בשירותי בריאות כללית, מצוטט בדיווח: "אנחנו פונים למטופלים חולי קורונה עם גורמי סיכון שונים ברקע - גיל מבוגר, סוכרת, השמנה, מחלות נשימה, מדוכאי חיסון ונשים בהריון, ומסבירים להם בדיוק למה חשוב לקבל את הטיפול הזה אלא שרבים מהם מסרבים".

רג'נרון (שם מסחרי "רג'נקוב") יעילה בכ-70% במניעת תחלואה קשה בקרב חולים לא מאושפזים כאשר נותנים אותה בטווח של 72 שעות מהופעת התסמינים ולפני שמתחילה ההידרדרות במצב החולה. משך העירוי כ-20 דקות וההשגחה לאחר מכן נמשכת עד שעתיים. התרופה ניתנת גם בביתו של החולה. התכשיר מכיל שני נוגדנים הנצמדים לחלבון המעטפת של נגיף הקורונה ומשבשים את יכולתו לחדור לתא ולשכפל עצמו. תופעות הלוואי שלה זניחות, לפי מחקרים שונים: תגובה אלרגית או תופעות לוואי הקשורות במתן העירוי עצמו כמו דימום מקומי ונפיחות.

"בין הסרבנים גם סרבני חיסונים, והאחרים טוענים שאינם מבינים מדוע הם צריכים לקבל את התרופה הזאת", התבטא ד"ר נצר והוסיף: "זה טיפול חדשני ואין ספק שהוא הטוב ביותר שקיים כרגע, אלא שעדיין יש חוסר אמון בקרב חלק מהמטופלים. אנחנו מסבירים ומאפשרים להתייעץ עם רופא המשפחה אבל זה לא תמיד מצליח, לעתים נדרשות שעות כדי לשכנע לקבל את התרופה".

נושאים קשורים:  רג'נרון,  מחלת הקורונה,  חדשות,  תרופה לקורונה,  19-COVID
תגובות