COVID-19 עולמי

ה-WHO: תת זן חדש של וריאנט דלתא מתפשט באירופה

בארגון הבריאות העולמי עוקבים אחרי תת הזן החדש שממשיך להתפשט במדינות אירופה, לעומת זנים אחרים שהופיעו בחודשים האחרונים אך נעלמו עם הזמן

נגיף הקורונה. הדמיה: שאטרסטוק

תת זן חדש של זן הדלתא מתפשט בשבוע האחרון במדינות באירופה. כך דיווחה אמש (ב') קטי דור בחדשות כאן 11. שמו של הזן  AY.4.2. הבוקר עדכן פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, את עובדי המעבדות על תחלואה בבריטניה בתת זן זה. בניגוד לתת זנים אחרים שצצו ונעלמו, תת הזן הנוכחי מתפשט לעוד מדינות.

"אנחנו עוקבים בערנות מוגברת אחרי תת זן זה של הדלתא", צוטטה בדיווח ד"ר דורית ניצן, מנהלת מערך החירום באזור אירופה בארגון הבריאות העולמי. לדבריה, הוא כבר מתפשט למדינות נוספות - אוסטריה, צרפת, דנמרק ושוודיה. החשש הוא שיהיה שינוי באופי התחלואה שגורם תת הזן החדש וכן ביכולת העמידות שלו מול החיסונים.

כזכור, וריאנט דלתא של נגיף הקורונה, מוטציה B.1.617.2 או הוריאנט ההודי, נוצר במהלך מגיפת הקורונה בהודו ואותר לראשונה בחודש אוקטובר אשתקד. במרץ השנה פורסם שהוריאנט אותר ברבות ממדינות הודו וביוני 2021 הוא כבר התפשט ל-60 מדינות, אז הודיע ארגון הבריאות העולמי שוריאנט דלתא החליף את וריאנט אלפא (הבריטי) כוריאנט הדומיננטי ביותר ברחבי העולם. זן זה, בעל יכולת הדבקה גבוהה, אחראי לגל התחלואה הרביעי בישראל, שאף כונה "מגיפת הדלתא".

נושאים קשורים:  וריאנטים,  וריאנט דלתא,  חדשות,  19-COVID,  מוטציות,  ד"ר דורית ניצן,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
13.10.2021, 18:28

דר יואב יקר, תודה על מאמר, ברשותך אל לנו לשכוח לרגע שלכול תגובה יש גם תגובה חוזרת לחיוב ולשלילה.
אתה מצייר אנשי צוות כ טלית שכולה תכלת. ניסית פעם להיות בצד השני של המתרס? אני כן! והבנתי כמה אנחנו אנשי הצוות זקוקים לזריקת דחף של יחסי אנוש בסיסיים.
במאמר שלך הוצגו סוגיות חשובות אך גם יצרת מין מערבולת של כולם. למרות שלכול סוגיה זה דיון בפני עצמו:
אלימות בתקופת קורונה
עבודה רפואית שהפכה למשרדית.
רופאי משרד בריאות המנותקים.
עומס מטלות על רופא המשפחה.
בריאות הציבור והאם הרופא בקהילה הוא בהכרח מומחה בבריאות הציבור.
שאלה: האם אלו בעיות דחופות בזמן מלחמה ביולוגית על היקום?
לא מזלזלת חלילה. אבל חינוך רפואי להכלה ואמפתיה זה לא עיניין מנהלי זה בהחלט עיניין אישי