מיוחד

דבר המומחים: שידור מיוחד לרגל חודש המודעות לפיברוזיס ריאתי

בכירי המומחים בתחומים שונים במשדר מיוחד לרגל חודש המודעות הבינלאומי לפיברוזיס ריאתי

בין הנושאים: פרדיגמה טיפולית במחלת ריאה אינטסרטיציאלית (ILD) הקשורה לסקלרודרמה, מחלות ריאה אינטרסטיציאליות פיברוטיות בעלות מהלך פרוגרסיבי, מקומו של הטיפול האנטיפברוטי, אופטימיזציה של בדיקות סקר ל-ILD ומעקב אחר חולי פברוזיס ריאתי וכן על הפרקטיקה של צוות רב-תחומי ותפקידו באבחון וטיפול ב-ILDs.

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות במרכז הרפואי רבין ופרופ' דפנה פארן, יו"ר האיגוד הראומטולוגי בישראל וראומטולוגית בכירה מהמרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי דנים בפרדיגמה הטיפולית במחלת ריאה אינטסרטיציאלית הקשורה לסקלרודרמה, וכן במחלות נוספות פיברוטיות בעלות מהלך פרוגרסיבי.

01 Treatment Paradigm of SSc ILD PF ILD Patients

"ברגע שהמצב פיברוטי אתה חייב לתת תרופה אנטיפברוטית. היום המגמה לתת אותה מוקדם יותר כדי לעצור את ההתדרדרות"


פרופ' יאיר מולד, מנהל המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי רבין וד"ר דוד שגב, רופא ריאות בכיר מקופת חולים כללית, דנים במקום של טיפול אנטיפברוטי במחלות ריאה אינטרסטיציאליות שונות בפרקטיקה היומיומית.

02 How to apply antifibrotic therapies role in real practice

"תוספת של תרופה אנטיפיברוטית כמו נינטדניב לתרופות אנטידלקתיות זו פריצת דרך גדולה. התחלה של טיפול בשלבים מוקדמים של המחלה הוא שלב מפתח להצלחה ולהאטה של הידרדרות מחלת הריאות האינטרסטיציאלית"


דר' אמיר בר שי, מנהל מכון הריאות מנהל מכון הריאות במרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי, איכילוב וד"ר זיו פז, ראומטולוג וראש אגף טכנולוגיות ובריאות דיגיטלית בחטיבת בתי חולים של שירותי בריאות כללית, דנים באופטימיזציה של בדיקות סקר ל-ILD ומעקב אחר חולי פברוזיס ריאתי.

03 Optimizing Pulmonary fibrosis Patients Screening Monitoring for ILD

"האבחנה המוקדמת היא ברורה לחלוטין וחשובה מאוד ולכן הזיהוי המוקדם הוא חשוב כי יש לנו אלטרנטיבות, אפשרויות טיפוליות וגם מעקב צמוד יותר לראות האם ההתקדמות היא מהירה.

כשמישהו נמצא במצב פרוגרסיבי, תפקודי הריאות שלו הולכים ומתדרדרים, אנחנו עוקבים מאוד צמוד. מחקר אחד מאוד גדול הראה שטיפול בתרופה אנטיפברוטית יכול להאט את קצב ההידרדרות של המחלה בקבוצה של המטופלים שיש להם פיברוזיס פרוגרסיבי ולכן המעקב צריך להיות צמוד"


פרופ' שי קיוויתי, מנהל המכון הראומטולוגי במרכז רפואי מאיר, ד"ר מיכאל סגל, רופא ריאות בכיר מהמרכז הרפואי שיבא ופרופ' גלית אבירם, מנהלת יחידת הדימות של הלב והריאות במרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי, דנים בפרקטיקה של צוות מולטידספלינארי ותפקידו באבחון וטיפול במחלות ריאה אינטרסטיציאליות.

04 Multidisciplinary Team MDT Practice and role in ILD diagnosis and treatment

"ה-guidelines של אבחון מחלה אינטרסטציאלית הוא לא תפקודי ריאות ולא CT ולא ביופסיה אלא הדיון הרב תחומי ויש לזה חשיבות עצומה. כל אחד מהדיסיפלינות נותן את זווית הראיה שלו וכך מגיעים לאבחנה מדוייקת וטובה"

נושאים קשורים:  מיוחד,  פיברוזיס ריאתי,  פרופ' מרדכי קרמר,  פרופ' דפנה פארן,  פרופ' יאיר מולד,  ד"ר אמיר בר-שי,  פרופ' שי קיוויתי