חדשות

תמה שביתת בתי החולים הציבוריים - הגיעו להבנות עם האוצר

מנהלי בתי החולים סיכמו עם משרד האוצר כי יקבלו עד סוף השנה את הכספים שהובטחו להם - 960 מיליון שקל | היקף התמיכה שיקבלו בשנה הבאה יסוכם עד חודש נובמבר

מחאת עובדי בתי החולים הציבוריים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

לאחר שבועיים של עיצומים, הפגנות שבהם השתתפו רופאים ועובדים אחרים, מאהל מחאה שהקימו מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, מעבר לעבודה בהיקף מצומצם מהרגיל ובמתכונת שבת, הודיעו היום (א') שבעה בתי החולים הציבוריים-עצמאיים כי הם שבים לעבודה רגילה בעקבות "הבנות עם האוצר" שהשיגו ויקבלו את הכספים שהובטחו להם.

שבעה בתי החולים שניהלו את המאבק בנושא הזה הם: הדסה ושערי צדק בירושלים, מעייני הישועה בבני ברק, לניאדו בנתניה ובתי החולים האנגלי, המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט וינסנט דה פול (הצרפתי) בנצרת.

בהודעה שהפיץ דובר של אחד מבתי החולים ובשם כל השאר נמסר כי על פי ההבנות בין מנהלי בתי החולים למנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר, בתי החולים יקבלו 960 מיליון שקל עד סוף השנה. צוות משותף של משרדי האוצר הבריאות ובתי החולים יגיעו עד תחילת נובמבר להסכמה גם על היקף התמיכה שיקבלו בשנה הבאה.

במסגרת העיצומים שנקטו שבעה בתי החולים לא בוצעו פרוצדורות רפואיות שאינן דחופות ואינן נוגעות להצלת חיים. בתי החולים תבעו תוספת תקני כוח אדם ותקציב. עיקר טענותיהם שעקב מצב פיננסי ללא תמיכה ממשלתית ראויה, בדומה לזו שמקבלים בתי החולים הממשלתיים וכן של "הכללית", לא ניתן היה לשלם לספקיהם וגם עלה חשש שלא יהיו להם אמצעים לשלם משכורות לעובדים.

נושאים קשורים:  בתי חולים ציבוריים,  משרד האוצר,  שביתה,  חדשות,  תקציב
תגובות
אנונימי/ת
06.09.2021, 10:32

איפה הר"י בכל הסיפור הזה? מדוע על העלבת רופאה עובדת ציבור יוצאים מכתבים לכל המדינה ולמאבק צודק והוגן של בתי חולים ציבורים עם ציבור רופאים גדול ומסור אין שום ציוץ ? אחרי זה שואלים למה אנשים לא משלמים דמי חבר

אנונימי/ת
07.09.2021, 07:47

מדוע צריך 3 בתי חולים בנצרת?