COVID-19 בישראל

הערכה: החיסון הישראלי יהיה יעיל יותר נגד הוריאנטים החדשים

החיסון הישראלי לקורונה BriLife, פיתוח של המכון הביולוגי בנס ציונה, ינוסה בשבועות הקרובים על כמה עשרות מתנדבים באוקראינה ובגיאורגיה

החיסון הישראלי לקורונה. צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי בנס ציונה

החיסון הישראלי לקורונה BriLife, שפותח במכון הביולוגי בנס ציונה שחבר לחברתNRX  לשם השלמת הפיתוח, ינוסה בשבועות הקרובים על כמה עשרות מתנדבים באוקראינה ובגיאורגיה. כך מסר מנכ"ל NRX, ד"ר ג'ונתן ג'אביט.

הוא אמר ל"גלובס" ול-ynet כי ההערכה היא שחיסון הזה יהיה אולי יעיל יותר מתרכיבי החיסון של "פייזר" ו"מודרנה" נגד וריאנטים חדשים של נגיף הקורונה. הטכנולוגיה שבבסיס חיסון זה שונה ופועלת אחרת מזו של חיסוני פייזר ומודרנה, מה שמקנה לו יכולת להתאים עצמו במהירות למוטציות חדשות של הנגיף שמתבטאות בזנים חדשים.

חיסוני פייזר ומודרנה מבוססים על טכנולוגיית mRNA, בעזרתה "מאמנים" את המערכת החיסונית של מתחסן לייצר נוגדנים נגד "חתיכה קטנה", מחלבון הספייק של נגיף הקורונה. החיסון שפותח בנס ציונה נועד לפעול כנגד כל חלבון הספייק ולא רק מול חתיכה ממנו.
"אנחנו מאמינים שזה יאפשר לגוף המתחסן לייצר תגובה חיסונית מלאה", אמר ד"ר ג'אביט, "קל יותר גם לשנות את הנדרש בחלבון הספייק. אנחנו מאמינים שהחיסון יסלול דרך במהירות להתאמת החיסון לוריאנטים השונים. יש תקווה שיהיה אפקטיבי יותר מהדור הראשון של חיסוני ה-mRNA. אנחנו מאמינים שהפלטפורמה שלנו תעניק תגובה מהירה יותר מול וריאנטים חדשים שיאותרו בהמשך".

נושאים קשורים:  המכון הביולוגי בנס ציונה,  חיסון ישראלי,  חיסון לקורונה,  19-COVID,  חדשות,  נגיף הקורונה,  וריאנטים
תגובות
אנונימי/ת
16.07.2021, 12:59

וחוץ מהוקטור שהינו VSV ולא ADENO מה ההבדל מהחיסון של אסטרה זנקה וספוטניק V?

אנונימי/ת
17.07.2021, 10:20

אכן גאורגיה ואוקראינה הן שתי מדינות עם מערכת בריאות מפוארת שהוציאה מתוכה מחקרים פורצי דרך ולכן נוכל כולנו לסמוך על הנתונים שיתקבלו משם
השם ישמור אותנו כי מערכת הבריאות לא שומרת עלינו