חדשות

הצעה בחוק ההסדרים: תקצוב אחיד לכלל בתי החולים

סוף לאפליית בתי החולים העצמאיים? על פי ההצעה, תקצוב כלל בתי החולים בארץ יהיה על פי קריטריונים אובייקטיביים ולא על פי סוגי הבעלות

המרכז הרפואי שערי צדק. אחד משבעת בתי החולים העצמאיים. צילום: אורי לנץ/ פלאש 90צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

במסגרת הצעת חוק ההסדרים שעליה שוקדים גורמי המקצוע במשרד האוצר לקראת הגשתה לאישור הממשלה והכנסת, לצד חוק התקציב החדש מוצע לראשונה לשים סוף לאפליית בתי החולים העצמאיים. על פי ההצעה, תקצוב כלל בתי החולים בארץ יהיה על פי קריטריונים אובייקטיביים ולא על פי סוגי הבעלות. כך מדווח הבוקר (א') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

השינוי בנושא הזה מוגדר כרפורמה ובעיקר מכוון לשבעת בתי החולים העצמאיים הדסה ושערי צדק בירושלים, מעייני הישועה בבני ברק, לניאדו בנתניה, אסותא-אשדוד ושלושה בתי החולים בנצרת. הם טוענים לאפליה לרעה בתקצובם לעומת בתי החולים הממשלתיים או של "הכללית".

בתי החולים העצמאיים טוענים כי הם נשאו בנטל הכבד ביותר בתקופת הקורונה כיוון שבהם טופלו האוכלוסיות שנפגעו ביותר – חרדים וערבים. בעוד שבתי החולים הממשלתיים מקבלים עזרה כספית ללא התחייבויות מצידם, בתי החולים העצמאיים נדרשים לתכניות ייעול דרקוניות.

בדיווח נמסר כי משרד הבריאות נוטה לתעדף את בתי החולים שבבעלותו ודו״ח מבקר המדינה ממאי 2020 הראה שהתקצוב הממשלתי לבתי החולים בבעלות המדינה זינק בשנים האחרונות, בעוד נתח התקצוב שהופנה לבתי החולים העצמאיים נמוך בהרבה.

הרפורמה המוצעת מדברת על תקצוב אחיד. כלל בתי החולים יקבלו הקצאת תקציב שתחולק על פי קריטריונים קבועים מראש: מיקום גיאוגרפי עם תיעדוף לפריפריה. בתי החולים שינהגו ברשלנות תקציבית – ייקנסו. הקצאת משאבים למערך האשפוז לפי סוג הבעלות תיפסק כדי לשים קץ לניגודי העניינים של משרד הבריאות שהוא הרגולטור של כלל בתי החולים אבל בעלים של כמה מהם.

נושאים קשורים:  בתי חולים,  חוק ההסדרים,  תקציב בתי החולים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
13.07.2021, 05:53

דמעות תנין. תקצוב אחיד לכלל בתי החולים. כולל מתן היתר לשרפ והקמת תאגידים בכול בתי החולים שלא ניתן לנתק ממקורות הכנסה.