חדשות

הושק בית החולים הוירטואלי הראשון בארץ - שיבא BEYOND

אולטרסאונד מהבית, אשפוז בחדר השינה הפרטי וניטור חולי אפילפסיה הם כמה מהשירותים הרפואיים הניתנים מרחוק למטופלים במסגרת בית החולים הוירטואלי הראשון בישראל

בדיקת אולטרסאונד מרחוק. צילום: שיבא BEYOND

אישה בהריון יושבת במשרדה בניו יורק ומבצעת בדיקת אולטרסאונד מרחוק בהדרכה של רופא נשים הנמצא במרכז הרפואי שיבא בישראל; חולה אפילפסיה מבצע EEG ביתי בחדרו ומשדר את נתוני הבדיקה למסך של הרופא בבית החולים; מאושפז בחדר השינה הפרטי משוחח ונבדק מרחוק על ידי רופא בבית החולים באמצעות טכנולוגיה ייעודית מרחוק.

אלה הם רק חלק מהשירותים הרפואיים שהוצגו בסוף שבוע (ה') בתערוכה במרכז הרפואי שיבא, שבה הושק רשמית בית החולים הוירטואלי הראשון בישראל - שיבא BEYOND.

בדיקות רפואיות בחדר השינה הפרטי. צילום: שיבא BEYOND

במסגרת התערוכה הוצג חדר ייעודי לטיפול בחולה אפילפסיה, שעוצב כולו על ידי "איקאה", תוך שימת דגש לפונקציונליות הנדרשת עבור חולי אפילפסיה - צמצום הפגיעה בעת נפילה על ידי שימוש בחומרים רכים, קצוות מעוגלים, בחירת צבעים מותאמים ועוד. מדובר בסנונית ראשונה בשיתוף הפעולה בין שיבא BEYOND ל"איקאה", שבמסגרתו תינתן התייחסות הוליסטית לטיפול בחולה הכרוני, תוך שימת דגש על עיצוב החדר כחלק ממתן התנאים האופטימליים להחלמה.

במסגרת השירותים הניתנים על ידי מומחי בית החולים הוירטואלי, מוצעים אשפוז בית לחולים במחלקות הפנימיות, אשפוז בית פסיכיאטרי, אשפוז בבתי אבות, שיקום נוירולוגי מרחוק, שיקום נשימתי לחולי קורונה ואף שירותים רפואיים מרחוק לחולי סוכרת באמירויות.

ד"ר גליה ברקאי, מנהלת שיבא BEYOND, אמרה כי "הטכנולוגיה נותנת ערך רב להמשכיות הטיפול ולשמירת הרצף הטיפולי גם כשהמטופלים בביתם. החזון הוא לפרוץ את הגבולות הגיאוגרפיים ולהפוך את שירותי הבריאות של המרכז הרפואי לזמינים לכל אדם במרכז, בפריפריה וגם מחוץ לישראל, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות".

בית החולים הוירטואלי הוקם תוך שיתוף פעולה עם מרכז החדשנות ARC ב"שיבא". פרופ' איל צימליכמן, סמנכ"ל רפואה וחדשנות במרכז: "בעקבות מגיפת הקורונה, אנו כבר יודעים כי הרפואה עוברת טרנספורמציה דיגיטלית שתאפשר להנגיש את מרבית הטיפולים מרחוק, בביתו של המטופל. תכנית החדשנות ARC פעלה עוד לפני המגיפה וכמובן במהלכה למציאת פתרונות חדשניים שיאפשרו לנו להמשיך ולדחוף את גבולות הרפואה הוירטואלית"

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי: "זו לא הרפואה שהפכה וירטואלית, אלה הם הגבולות הפיזיים שהפכו וירטואליים – בין האקדמיה לקליניקה, בין הבית לבית החולים, בין תעשיות ויזמים לשדה הקליני ובין הבינה האנושית לבינה המלאכותית. שיבא BEYOND יוביל את הרפואה מעבר לגבולות הפיזיים, לעידן חדש של רפואה ברמה הלאומית והבינלאומית".

נושאים קשורים:  חדשות,  שיבא,  ד"ר גליה ברקאי,  פרופ' איל צימליכמן,  פרופ' יצחק קרייס,  בית חולים וירטואלי,  רפואה מרחוק
תגובות