COVID-19 בישראל

מול המצלמות: מנכ"ל "הדסה" נראה מתחנן בפני ספק ציוד רפואי

התמונה העגומה מ"הדסה" משקפת את המשבר הכלכלי בבתי החולים הציבוריים: ספקי הציוד הרפואי עצרו את האשראי, בית החולים לא מצליח להשיג ציוד רפואי שאזל ובאוצר לא מסייעים

מנכ"ל "הדסה עין כרם", פרופ' זאב רוטשטיין. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מחזה כזה טרם נראה בישראל: מנכ"ל של בית חולים ציבורי עתיר מוניטין, נאלץ ממש להתחנן באוזני ספקי ציוד רפואי שאזל, כדי שיואילו בטובם למלא את החסר במלאי על מנת שהצוות הרפואי יוכל לטפל בחולים, במיוחד במחלקות הקורונה ההולכות ומתמלאות. את התמונה הזאת הציג אמש (ג') כתב חדשות ערוץ 12 יוסי מזרחי.

המנכ"ל שצולם בזמן אמת היה פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה", שמחלקות הקורונה בבית החולים שלו, כמו אלו ב"שערי צדק", עמוסות לעייפה ובתי החולים שהם ציבוריים עצמאיים משוועים לציוד רפואי ואפילו לתרופות שהולכות ואוזלות.

בכתבה גם נשמעה אחת המאושפזות בטיפול נמרץ המתקשה לנשום: "רואים היטב. בית החולים קורס. אין מיטות, אין ציוד, חולים זרוקים במסדרונות. אני פונה לראש הממשלה: לא צריך לתת עכשיו 750 שקל לכל אחד. את הכסף יש להעביר לבתי החולים".

המלחמה הכלכלית שמנהל פרופ' רוטשטיין בימים אלה היא מלחמתם של עוד שישה מנהלי בתי חולים שאינם ממשלתיים שמשרד האוצר מסרב לסייע להם. הוא סיפר מול המצלמה: "'הדסה' לא מצליח לשלם לספקי הציוד הרפואי כבר כמעט חודש. הם החליטו לעצור את האשראי. אני מנסה להשיג ציוד רפואי דחוף שפשוט אזל. המצוקה ניכרת. אם אין לי חדר ניתוח, אין לי טיפול נמרץ, אני לא יכול לתת מזון לילדים המאושפזים - בית החולים פשוט לא יכול להתקיים".

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  ציוד רפואי,  19-COVID,  משרד האוצר,  משבר כלכלי,  תקציב בתי החולים,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
27.01.2021, 18:27

תשאלו את פרופ רוטשטיין מתי הוא מעביר תשלומים לספקים .מהי מדיניות התשלומים של הנ"ל ואז תבינו .

אנונימי/ת
27.01.2021, 18:46

ודאי שמול המצלמות. למה, רק לרוני גמזו מותר?

אנונימי/ת
27.01.2021, 20:13

בזמן שבונים בנינים בדובאי וברוסיה , אין כסף לשלם לספקים.
אפשר להחתים אותו להוליווד
לא שבתי החולים לא קורסים

27.01.2021, 22:41

פרופ רוטשטיין.
האדם הנכון בזמן ובמקום הנכון. כל הכבוד על המאבק. אנחנו איתך.

28.01.2021, 14:25

מכיר את פרופ' זאב רוטשטיין 44 שנים, מדנו באותו מחזור, משכמו ומעלה, ענק גם בדברים הקטנים, ביחס האישי, וענק בהפעלת מערכות גדולות שיבא והדסה על פני עשרות שנים,
מעט יכולים לדבר אליו או עליו בגובה העיניים, עם הרקורד שלו. האחרים או אינם ישרים ובוודאי אינם נושאים באחריות לתוצאות.
והמשכיל בעת הזאת...... ידום.
ד"ר פיני גונן