חדשות

מתמחים בכירורגיה כללית: "לא קורצנו מחומר אחר – הגוף שלנו הוא אותו גוף"

במחלקות רבות יש תרבות ארגונית של פחד והטלת אימה על מתמחים, אין תכנית הכשרה מסודרת ואיש אינו מפקח על מתווה ההוראה בחדרי הניתוח – מכתב פתוח של המתמחים בכירורגיה כללית לפרופ' יורם קלוגר, יו"ר איגוד הכירורגים

מחאת המתמחים לקיצור תורנויות. צילום: ארגון מרשם

לנוכח גל מחאת המתמחים בשבועות האחרונים, הקורא לקיצור תורנויות, פנו לאחרונה מתמחים בכירורגיה כללית ממחלקות שונות ברחבי הארץ אל פרופ' יורם קלוגר, יו"ר איגוד הכירורגים בישראל, ושטחו בפניו את טענותיהם. המכתב, שהועבר אל מערכת "דוקטורס אונלי", נכתב, כך נמסר, בעילום שם משום החשש לפגיעה בעתידם המקצועי של המתמחים.

פנייתם של המתמחים לכירורגיה הגיעה לאחר שפרופ' קלוגר פרסם בעצמו קריאה אליהם "לשים מבטחם באיגוד הכירורגים ומוסדותיו ולהמתין לשינויים שיחולו בהתמחות ולטובת ההכשרה ורווחת המתמחים ולא להיתפס למסע יחצנות העושה בתורנות וכעת גם בהתמחות שימוש ציני ללא מורא וללא יראה בפני הגורמים האחראים בחוק על מוסד ההתמחות". קלוגר אף פנה, כזכור, לשר הבריאות יולי אדלשטיין ותבע ממנו להימנע מחקיקה מהירה בנושא קיצור משך התורנויות של המתמחים במקצועות הרפואה.

פרופ' יורם קלוגר, יו"ר איגוד הכירורגים בישראל. "לא להיתפס למסע יחצנות העושה בתורנות וכעת גם בהתמחות שימוש ציני"

בתגובה לדבריו של פרופ' קלוגר, טוענים המתמחים, כי כפי שציין במכתבו אליהם, אכן יש היבטים בהכשרה הכירורגית ובמסלול התמחות בישראל הראויים לציון ולשימור, אולם "גם אלה, אין בכוחם להסוות פגמים גדולים אף יותר ומציאות של פגיעה משמעותית באיכות חיינו והכשרתנו כמתמחים. כל אלה מעלים את הצורך הדחוף והקריטי להוביל שינוי משמעותי באופי ההתמחות, בהכשרה הכירורגית ובמקביל בשיפור תנאי ההתמחות, לרבות קיצור 26 שעות תורנות".

המתמחים בכירורגיה מתייחסים לקריאתו של קלוגר "לשים מבטחנו באיגוד הכירורגים ומוסדותיו", ולדבריהם "ללא כל כוונה של זלזול - איגוד הכירורגים ומוסדותיו, ביחד עם המועצה המדעית של הר"י, הם האחראים למסלול ההכשרה שלנו, והפגמים במסלול זה רבים".

המתמחים טוענים כי "שלא כמו עמיתנו במדינות מתקדמות אחרות, לנו אין תכנית הכשרה מסודרת למהלך ההתמחות. למשל, אילו ניתוחים מבוצעים בכל שלב בהתמחות, אילו פעולות ניתן לבצע באופן עצמאי, מדדי התקדמות אישיים של כל מתמחה ועוד".

"ההוראה הכירורגית בחדר הניתוח - על בסיס רצונו הטוב של הבכיר"

בנוסף הם מציגים תמונה לפיה אין כל התוויה של נושא ההוראה הכירורגית בחדר הניתוח וליד מיטת החולה. "ההוראה היא החלק הכי חשוב בהכשרה, ולמרות זאת, היא לא נתונה לשום אמצעי פיקוח או הדרכה, אף לא הקל ביותר. ההוראה היא על בסיס רצונו הטוב של הבכיר, ואין שום עידוד לבכירים ללמד. העניין חייב להשתנות, שכן הוא גורם להכשרת כירורגים שהם בעלי תעודת מומחה, אבל ללא יכולת לתפקוד עצמאי בחדר הניתוח".

גם בנושא סילבוס הניתוחים דורשים המתמחים לכירורגיה חשיבה מחדש. לדבריהם, "כדי לעמוד בדרישות הסילבוס הנוכחיות נדרש מאיתנו לרוץ אחרי ביצוע ניתוחים ללא קשר לתרומתם המקצועית, ולא להתמקד בעיקר. כמו כן, אין הטמעה של טכניקות למידה מתקדמות כגון חובה והטמעה של תחקורים אישיים ומחלקתיים לניתוחים, סימולטרים וימי לימוד מוסדרים".

טענה נוספת שהם מעלים היא על "תרבות ארגונית של פחד והטלת אימה על מתמחים". זו, לדבריהם, כוללת "שיח מחלקתי תוקפני ואגרסיבי יחד עם צפצוף על חוקי העבודה והמועצה המדעית - הישארות אחרי 26 שעות, אי מתן יום חופש חלופי אחרי תורנות סופ"ש, אי הוצאה לרוטציה ועוד ועוד. גורמים אלה הוכחו כפוגעים בלמידה ובמוטיבציה".

המתמחים מציינים פגם נוסף בהליך הכשרתם הנוגע לעובדה ששעות ארוכות מאוד מעבודתם אינן כירורגיות: לקיחת דמים, ביצוע א.ק.ג ושאר עבודות פארא-רפואיות, עבודות מזכירות מפרכות לרבות פקסים, טלפונים ותיאומים למיניהם וכדומה. "יתר על כן", הם כותבים, "במחלקות רבות אין מחויבות אמיתית לאפשר לנו זמני ניתוח: חדרי ניתוח שלא מנוצלים כראוי בין היתר מפאת היעדר צוות מתאים, ניתוחים שמתבצעים ללא נוכחות מתמחים, מניעה ממתמחים להוביל ניתוחים כמנתח ראשי, דחיקת ניתוחים לניתוחים פרטיים ועוד".

בתגובה לתיאורו של פרופ' קלוגר את המתמחים לכירורגיה כמי שקורצו "מחומר אחר" מזה של חבריהם בדיסציפלינות אחרות, כותבים המתמחים: "הגוף שלנו הוא אותו גוף, הנפש שלנו זהה והאתגרים של עבודה ב-26 שעות תורנות הם זהים. והכי חשוב: אנו לא קורצנו מחומר אחר בכל הנוגע להשפעה השלילית של אורך התורנויות ומספר שעות העבודה על בריאותנו הנפשית והגופנית, שהוכחה מעל לכל ספק במחקרים רבים, מהם התעלמת".

המתמחים מסכמים את פנייתם אל פרופ' קלוגר: "האירועים בשבועות האחרונים מצביעים על כך כי רכבת קיצור התורנויות במקצועות הפנימיים כבר יצאה לדרך, והתהליך ילווה בשינויים גם בהליך ההכשרה. גם לנו, המתמחים בכירורגיה כללית, מגיע, כמו עמיתנו, ליהנות מאיכות חיים טובה יותר ומהכשרה טובה יותר.

"לאור דברים אלה, אנו קוראים לך לעבוד יחד עם המתמחים ולהוביל שינוי עמוק באופי ההכשרה הכירורגית, לרבות שיפור תנאי ההתמחות וקיצור התורנויות. כך נוביל לשיפור אמיתי בתהליך ההכשרה ובאיכות החיים של המתמחים".

נושאים קשורים:  מחאת המתמחים,  פרופ' יורם קלוגר,  כירורגיה,  חדשות,  קיצור תורנויות,  הכשרת רופאים
תגובות
אנונימי/ת
23.06.2020, 10:40

מה חדש ?
בארה"ב מסיימים התמחות כירורגית ב 4-5 שנים. שנה אחרונה כצ'יף שבה יש אחריות של כונן "קטן" כדי לתרגל עצמאות כירורגית והדרכה למתמחים זוטרים.
ממליץ לבדוק בגוגל תוכניות התמחות שהן למעשה מחויבות של בית החולים למתמחה לעמוד בכל ההבטחות.
מעורר קינאה

אנונימי/ת
23.06.2020, 12:22

נו , מתמחים בכירורגיה כללית מצהירים את מה שכולם יודעים - הם לא קורצו מחומר אחר.
עכשיו נותר רק שהבכירים יפנימו את זה

אנונימי/ת
23.06.2020, 13:11

אני מצטער, עילום שם מעיד עליהם יותר מכל.
.יש הרבה בחישות, מעט תמימים, בוודאי ב'מרשם'. בעילום שם כאילו הם מול מאפיה עושה אולי רושם על איציק שמולי ומקהלת הפופוליסטים. זאת הרי מטרתם ולא שיח עם קלוגר.

חלק מהבעיות שהוצפו כאן, לא קשורות לתורנויות בכלל. ובוודאי שיש מה לשפר. אבל הרבה דיסאינפורמציה במכתב ויותר מזה הצורך להתלות בחו"ל מעיד בעיקר על בורות שלהם:
1. מתמחים ישראלים מאד מבוקשים לפלושיפים כי הם טובים יותר מרוב מה שעומד מולם באמריקה. בידע, בגישה.
הסילובוס כמו הדיבור נראים יותר טוב באנגלית, אבל הרמה יכולה להיות שם מאד מאד גרועה.

2. לא ראיתי בשום דיסיפלינה (והקורונה דוגמה בולטת אבל לא יחידה) שהחולה הישראלי לא מקבל טיפול מקצועי מרופאים מומחים צעירים כאן (מקצועות פנימית וכירורגים). להתלונן כאילו הם לא מקבלים כלום בהתמחות ויוצאים חסרי אונים ולשכוח שיש איכויות מדהימות מהמורים שלהם, מעיד שמשהו בסיסי לא טוב עובר על הכותבים. כאחד שבחן בעבר במס"ר לבתי ספר לרפואה ועדיין מקבל מתמחים, אני חושב שחלק מהאשמה בבתי הספר לרפואה בארץ. יש חסר עמוק של הפנמה בקרב המתמחים מה מהות המקצוע.

לא רואה אותם עוד 10 שנים מומחים בלילה בכוננות ומבינים מה מצופה מהם במסירות ומקצועיות. הילד עם האפנדציטיס המסתבך או הקשיש עם הפרעת הקצב המורכבת יקבל תמיכה ממומחים בינוניים במקרה הטוב. מסורים מינוס זה בטוח.

אנונימי/ת
23.06.2020, 13:46

אם אתה נגד אנונימיות למה אתה מתחבא? בוא תספר מי אתה מר ״מסורים מינוס״ ו״הרבה בחישות״ במקום לבלבל את המוח

אנונימי/ת
23.06.2020, 16:54

צודק!

אנונימי/ת
23.06.2020, 18:49

כי מי שיוצא נגד קיצור דרסטי באורך התורנות זוכה לשיימינג והתעמרות פומבית.. מרשם לא בוחלת בשום אמצעים...

אנונימי/ת
23.06.2020, 20:59

כי אני לא איימתי על אף אחד וכאן ובגישה הפופוליסטית שלהם זה במת השיימינג הכי הגדולה. מאחר והדור של היום אוהב להקליט הכל, אם היו איומים עליהם מן הסתם הם היו מביאים את זה לציבור בלי צורך למכתב מלוקק לקלוגר. וזה שהם 'מסורים מינוס' זה בוודאי. אתה רואה אותם כבר בפקולטה ומבין את זה. לא צריך לחכות להתמחות. אם זה לא היה עצוב (יום אחד הם אמורים לטפל בנו), זה היה מצחיק לשמוע את הצהרות המסירות שלהם לחולים.

אנונימי/ת
24.06.2020, 11:15

מתמחים הם בסה"כ חלק מהחברה. הם לא הגיעו מהחלל החיצון. אם הם "מסורים מינוס" , זה כנראה משקף מגמה כללית של חברה שהיא יותר אינדיוידואלית ופחות סולידרית.
והכל מתחיל מחינוך. אז ייתכן שאותו דור של "מסורים פלוס" כשל במשימתו וטפח דור של "מסורים מינוס".

אנונימי/ת
24.06.2020, 11:48

הדור הזה של מתמחים ינקו על מה שהם יודעים מהדור שמעליהם הן בפקולטות השונות והן בהתמחויות, להתלונן עליהם בלי לקחת אחריות כדור קודם להם זה פשוט לא רציני.
כנראה שהכוונה שלכם היתה טובה אך בפרקטיקה לא נתתם להם במה להאחז על מנת להיות מסורים כמוכם.

הדבר שקול לכעס על ילד בגיל העשרה אל לפטור את הוריו מאחריות.

איך אתם מצפים שהם יקחו אחריות אם אתם לא לוקחים עליהם?

אנונימי/ת
25.06.2020, 00:47

נו באמת תגובה מתנשאת אופיינית

העובדה שמתמחה בכרורגיה כללית הולך הביתה אחרי תורנות במקרה הטוב ב12 בצהריים, ועוד צריך להתנצל על זה, אחרי שחצי לילה בילה בלכבות שריפות במיון או לנהל סטאזרים חסרי מושג ירוק והסיכוי היידי שלו להכנס לניתוח משמעותי עלול להיות רק אם ישאר עוד 8 שעות אחרי התורנות, היא הזויה מטורפת בלתי נתפסת ובלתי חוקית

מספיק הבנו שבתקופתכם זה היה אחרת
אולי אתם הייתם יותר טובים למי אכפת
ואולי גם היה פחות עומס בבתי חולים והרבה פחות ידע רפואי ללמוד והרגה פחות טכניקות להטמיע והרבה פחות כסתח מדיקולגלי
ואולי גם הילדים שלכם לא ידעו מי אתם ועד היום כועסים עליכם בגלל זה

ואולי אתם גיבורים ומצמחי ההווה חלשים ורופסים
זה בגלל לא מעניין
אך אחד לא קורץ ׳מחומר אחר׳
אפילו ראשי ממשלההנשיאים ומחכים בעלי שם כחול בוהק ישנים בלילה

שחררו כבר מההתנשאות וההתעמרות זו אל דרך ללמד לא במאה ה-21

אנונימי/ת
25.06.2020, 00:53

מסירות לא מתבטאת רק בעבודה רצופה ללא שינה במשך 32 שעות!

ואם כבר המתמחים של היום הרבה יותר אמפתיים סבלנים ואדיבים מכרורגי העבר עם הגישה הפטריארכלית וגסות הרוח כלפי המטופלים
ואם כבר פקולטות לרפואה אל פלא שכולם משקיעות משאבים זמן ומאמצים בחינוך רפואי קורסים כל אמפתיה על תקשורת מטפל מטופל והבעת אמפתיה

זה הגיע מאיפשהו הצורך הזה
מהבכירים הוותיקים הכל כך ׳מסורים׳

זה כאמור לא מתייחס לכולם ואפילו לא לרובם אבל בהחלט ישנם לא מעט וחלקם בעמדות בכירות

אני יחד עם רוב הבכירים במחלקתנו מסכימים עם הדרישות של המתמחים גם בנוגע לקיצור תורנויות וגם בנוגע לאיכות ההכשרה. שמענו מפרופ׳ קלוגר על תוכניות עתידיות לגבי ההתמחות בכירורגיה כללית. אני מברך את פרופ׳ קלוגר וכל מי שמשתתף בבניית התוכנית. חבל שבתהליך כה חשוב לא משתמשים בידע וניסיון של כלל המחלקות. רק בחודש אחרון נפתחה אפשרות להביע דיעה בנושא.
אני אישית מרגיש גם מחויבות וגם צורך ללמד דור חדש של כירורגים בצורה יעילה ובטוחה ביותר. היום אני יודע שרק עם הרצון אי אפשר להגיע לתוצאות. צריך הרבה חשיבה, ידע וניסיון בהדרכה.
בתור דוגמה בחרתי בניתוח נפוץ ביותר, תיקון בקע מפשעתי בגישה לפרוסקופית פראפריטוניאלית. מי שמבין יודע שניתוח הזה נחשב בארץ ובעולם כניתוח עם עקומת למידה ארוכה למדי ולא הכרחית במהלך ההתמחות. מעט מאוד מתמחים זוכים בסוף התמחותם לרכישת נסיון ראוי בניתוח הזה. לקח לי ארבע שנים לבנות תוכנית מתאימה למתמחים בשלבים מוקדמים להתמחות ולבדוק את כל השלבים בשטח.
המתמחים במחלקתינו מתחילים בהדרכה מסודרת בביצוע ניתוח זה ובסוף שנת התמחותם השניה הם מבצעים אותו בצורה עצמאית לחלוטין. כל זאת תוך כדי שמירה קפדנית על בטיחות המטופל.
דוגמא זו היא אחת מיני רבות שניתן ליעל את המערכת, הן לטובת המתמחים והן לטובת המטופלים.
הינני סבור, כי פרט למחלקתנו, קיימות מחלקות נוספות בפריפריה עם נסיון ותחושה זהה לשלנו בקשר לייעול ההכשרה של כירורגים במדינת ישראל.
אני קורא לראשי איגוד בכירורגים ולראשי הר״י, ללמוד לעומק את הנעשה בכלל המחלקות בארץ ולהביא לדיון את קולנו.
נשמח להיות חלק פעיל בעיצוב עתיד הכירורגים בישראל.

בברכה,

דר מנוסקין אסותא אשדוד

אנונימי/ת
24.06.2020, 16:08

אמן, צריך יותר אנשים כמוך בהנהגה שלא מפחדים משינויים. קלוגר הוא דוגמה קלאסית לקבעון נוסטלגי וחוסר יכולת להפנים את רוח התקופה.

אנונימי/ת
24.06.2020, 21:58

"רוח התקופה"- רוח של "אני (המתמחה) ורק אני במרכז", רוח של "איכות חיים" על פני משמעות לחיים. רוח שטות.

אנונימי/ת
25.06.2020, 00:28

זה פשוט קורע שאתה אשכרה מציג איכות חיים כמשהו שלילי. פעם גם ילדים היו עובדים בשדה מגיל 8, איזה מפונקים הם היום הולכים לבית ספר ויושבים במזגן. אף אחד לא ביקש לבוא לשעתיים וללכת הביתה, 16 שעות זה פשוט ממש בטלה...

אנונימי/ת
25.06.2020, 00:56

כל הכבוד. תגובה נפלאה אשרי המתמחים שלך

אנונימי/ת
25.06.2020, 00:59

ר כנראה שפעם לא היה כזה עומס

אני מסרבת לקבל את הרמיזה שדור ההווה פחת מדור העבר
זו חשיבה שמרנית ומסוכנת
זה אף פעם לא נכון
הדור לעולם אינו הולך ופוחת הוא מתאים את עצמו לצרכי השעה ולמציאות בה הוא חי
ולא תמיד ניתן לנתח את כל הגורמים בזמן אמת

זה סוג של גזענות וזלזול וחוסר אמונה
ונראה כי הביתה משליך את חסרונותיו שלו עצמו כשווים שהמתמחה המצוי ׳חושב על עצמו במרכז׳

אנונימי/ת
23.06.2020, 17:02

ללא ספק לפרופסור קלוגר יש הרבה רצון טוב. הבעיה היא שרצון טוב לא מספיק כדי לבנות תכנית התמחות ראויה. זו יומרנות . הניסיון להטמיע בארץ חינוך רפואי מבוסס מיומנויות מבלי להתעמק במשמעויות שלו הוא טעות. מעניין בכמה אנשי חינוך התייעץ פרופסור קלוגר וכמה הוא עצמו מבין בחינוך. סביר להניח שהוא לא היה מעז ללא ידע להיכנס לחדר ניתוח אבל להתיימר לבנות תכנית חינוכית - למה לא? חטא הגאוה הוא המחלה המדבקת שבה לוקים רבים מהרופאים הבכירים בארץ . הגיעה העת פחות לדעת ויותר להקשיב.

אנונימי/ת
23.06.2020, 18:55

ומי אתה ומה נסיונך? ומה הן הצעותיך? ומה נסיון הד"ר ריי ביטון?
בתגובה הפופולסטית שכתבת אפשר להחליף את פרופ' קלוגר בריי ביטון באותה מידה

אנונימי/ת
24.06.2020, 16:10

ואו איזה ניתוק. הוא לא אמר כלום על מרשם, שום דבר על רי ביטון. איך אתה יכול להגיד שהתגובה שלו פופוליסטית...

תורנויות הינן חלק איטגרלי וחשוב מההתמחות
גם כיום שאני בסוף ההתמחות , אין כמעט תורנות שאני לא לומד בה דבר מה חדש
מעבר לכך , אכן יש הרבה "זבל" שנאלצים להתמודד עמו , כאשר הבעיה הגדולה ביותר לטעמי הנה בטריאז' וכן בהפניות אומללות מהקהילה , אילו המיון היה פועל כמיון ולא כמרפאה כמו שקורה לעתים קרובות , התורנויות היו סבירות יותר
לא מקובל שאנשים בוחרים מקצוע שנחשב כמקצוע קשה ואגרסיבי ואחרי זה בוכים שקשה
למי שקשה מוזמן לבחור , יש רשימה ארוכה של מקצועות קלים יותר...
לא הייתי ממליץ להוסיף תקנים , עדיף לעבוד קשה כקבוצה קטנה של מתמחים ולקבל הרבה יותר בחדר ניתוח
כשאתה מוסיף תקנים אתה צריך גם להתחלק יותר...
לגבי מה קורה בחדר ניתוח
זה משתנה בין מתמחה למתמחה ובנוי על אמון מול הבכיר , כמו כן יש לזכור שגם הבכירים אמורים להמשיך לנתח , לא כל ניתוח צריך לעשות מתמחה ...
כמות השינויים לטובה שהיו עד כה בנושא ההתמחות הכירורגיה כללית , הנה עצומה ולטובה!!!
התוקפנות שיש בחלק מהתכתובת אינה מקובלת ולא מועילה , כאמור במיוחד לאור השינויים שהתרחשו עד כה

אנונימי/ת
24.06.2020, 11:55

דר׳ רונן היקר, צר לי אך עושה רושם שאתה מדבר מפוזיציה של אדם שעבר את הגהינום הזה ורוצה לקטוף את הפירות, אין לי טענה אלייך ואיני יודע איך אני הייתי נשמע אילו הייתי במקום שלך.
הבעיה היא שזה שעברת את זה בעצמך זה לא אומר שזה נכון, שים לב שלא הענקת שום טיעון אוביקטיבי מדוע המצב הנוכחי הוא טוב, כל הטיעונים שלך הן קביעות עובדות.
המשך יום מקסים.

24.06.2020, 16:36

כן, גם בתורנויות לומדים. הרי אף אחד לא אומר שמתמחה לא צריך להשאר בלילה, או שמתמחה לא צריך להחזיק מיון, או שמתמחה לא צריך להיות לבד.
אנשים אומרים שלא צריך להשאר 26 שעות (לרוב פלוס) ברצף. נדיר שיש מי שאומר שעבודה רצופה בת כ"כ הרבה שעות חשובה לבניית אישיות חזקה או משהו כזה.

אנונימי/ת
24.06.2020, 22:01

מסכים עם כל מילה! לצערי אנחנו הרב הדומם. הרבה מפחדים לכתוב מחשש ל"עליהום"

אנונימי/ת
24.06.2020, 22:03

לי זה מרגיש שהוא מדבר מדם ליבו...כל הכבוד! איש אמיץ

אנונימי/ת
26.06.2020, 11:11

זה שהוא מדבר מדם ליבו לא אומר שהוא צודק...

מסכים עם כל מלה

אנונימי/ת
24.06.2020, 19:00

בכיינות

אנונימי/ת
25.06.2020, 19:32

קורא פה את תגובות הבכירים ועולה לי קצת בחילה.

הרי כל דור חושב שהדור שמגיע אחריו פחות, חלש ופחות מוצלח. רק שיש אנשים שמבינים במהלך החיים שזו שטות מחזורית ושהעולם משתנה ויכולים אולי גם הם להתקדם עם העולם אפילו שהם לא "הדור הצעיר". ויש תמיד את הרוב התקוע, הנוסטלגי, הדינוזאורים שמרגישים שהעולם נשמט מתחת לרגליהם כי הוא לא מתנהל כמו שהם רגילים, אז החרדה הזאת מובילה אותה לפטרונות והתנשאות שאין לה שום בסיס.

אתם, שזנחתם את המשפחות שלכם והפלתם את כל נטל הבית על נשותיכם, שנהגתם בפטרנליזם אין קץ במטופליכם ושהתעמרתם בכפופים לכם אל תטיפו לנו מוסר משל הייתם קדושים כיוון שלא בכיתם על משמרות של 30 שעות. מה שקורה זו האבולוציה בהתהוותה, ואתם הדינוזארים שמפחדים להיכחד. העולם מתקדם, ואיתו גם הדור, היכולת לטפל והגישה הטיפולית. במקום לוותר על התנועה הזו קדימה רק כי אתם מהדור הישן, אולי תהנו מהזמן שנשאר לכם בתפקיד ובעולם הזה ותתקדמו ביחד איתו?

אנונימי/ת
26.06.2020, 17:41

איזה תגובה עלובה
וכן אני בכירה כבר מספר שנים
ולא-לא היה לי על מי להפיל את מטלות הבית...
ועבדנו קשה ובתור מתמחה בכירה היו תורנויות שלא עצמנו עין לדקה
וכל תורנות וכל חולה מלמדים אותנו ומעצבים אותנו.
אולי באמת אתם לא במקצוע המתאים

אנונימי/ת
27.06.2020, 17:37

מסכים עם כל מילה!

אנונימי/ת
27.06.2020, 17:38

רק כדי שיהיה ברור
מסכים עם זה שהבכירים צריכים להתקדם....

אנונימי/ת
28.06.2020, 19:29

השתן של קבוצה קטנה של סטודנטים סטאזרים ומתמחים, שכבודם במקומם מונח אך אינם מבינים דבר וחצי דבר עדין, עלה להם לראש... מי שעבד מספיק בבית חולים לא היה מעיז להוציא את דברי הבלע האלו כנגד קולגות שנתנו ועדיין נןתנים את חייהם למטופלים שלהם ולמקצוע שהם כה אוהבים... עצוב אך כנראה "ארצי שינתה את פניה"

29.06.2020, 11:50

אני מקווה שהתגובה של אנונימי/ת 25.06.2020, 19:32 אינה מייצגת את שאר המתמחים. עולה ממנה ריח עז של זלזול והתנשאות שמביישים את הכותב ("אתם, שזנחתם את המשפחות שלכם והפלתם את כל נטל הבית על נשותיכם, שנהגתם בפטרנליזם אין קץ במטופליכם ושהתעמרתם בכפופים לכם"). המאבק על שיפור תנאי העבודה של הרופאים נמשך שנים רבות. אני ישבתי עם חברים-מתמחים על מדרגות רמב"ם בשביתת הרופאים הגדולה, במרץ 1983 שנמשכה 117 יום. שבתתי רעב מספר ימים, כדי שהמתמחה האנונימי שכתב את דברי הבלע האלה יזכה בתנאי עבודה טובים יותר. עבדתי שנים רבות עם מתמחים ומעולם לא התעללתי או התעמרתי במישהו.
דוקטורס אונלי הוא פורום סגור וראוי שאנשים ישתמשו בשפה אחרת כלפי עמיתים למקצוע. עדיף היה שלא ייכתבו כאן תגובות אנונימיות, או לפחות שניתן יהיה לדווח על תגובות מעליבות ופוגעות.