חדשות

עדויות מתמחים בתורנויות הארוכות: קורסים מעייפות וטועים מול מטופלים

"בשעה ה-21 של התורנות פספסתי חולה שהיה בדרך להתקף לב" - רופאים מתמחים תיארו בפני כתב "ידיעות אחרונות" את הסכנות הטמונות בתורנויות 26 השעות ואת המחיר האישי והמקצועי הכבד שהן גובות

שער "ידיעות אחרונות". עדויות מתמחים על מחיר העייפות בתורנויות של 26 שעות

מצטברות והולכות עוד עדויות של רופאים מתמחים על הסכנות הטמונות בתורנויות 26 השעות שלהם, המחיר האישי והמקצועי הכבד שהן גובות עד כדי סכנה לחיי מטופלים. בעדויות המצמררות מודים המתמחים בצורה כנה, ישירה וגלויה: "אנחנו עושים טעויות באופן קבוע בגלל העייפות. מי שמשלם את המחיר הם המטופלים".

הבוקר (ג') מפרסם "ידיעות אחרונות" שלוש עדויות כאלו. הן ממחישות את משמעותן של תורנויות 26 השעות שהמתמחים חויבו לחזור אליהן כאשר מחלקות הקורונה בבתי החולים השונים נסגרו ורשמית הסתיימה התקופה שבה עבדו במתכונת של משמרת בת 12 שעות בלבד.

בדיווח של אדיר ינקו מתוארים אירועים שחוו מתמחים באחרונה: "אחרי כל כך הרבה שעות על הרגליים, אתה מתמקד בלא להרוג חולה בטעות" סיפרה אחת המתמחות.

מתמחה אחרת סיפרה: "בשעה ה-21 של התורנות פספסתי חולה שהיה בדרך להתקף לב". מתמחה אחר תיאר את הקושי בביצוע פעולות רפואיות פשוטות ביותר: "אני מצליח להכניס עירוי לילד רק בדקירה השלישית או הרביעית".

רופאה מתמחה תיארה אירוע קשה שחוותה כשהיתה סטז'רית: "בארבע לפנות בוקר הגיעה לבית החולים שבו עבדתי בחורה אחרי ניסיון התאבדות. אחד המתמחים ישב מולה. היא סיפרה לו שעברה התעללות מינית וניסתה להרוג את עצמה, אבל הוא נרדם מול הפרצוף שלה. הוא פשוט לא הצליח להחזיק את עצמו אחרי כל כך הרבה שעות של תורנות. הצעירה פרצה בבכי והלכה משם".

את מחאת המתמחים מוביל ארגונם "מרשם". הם דורשים לקצר את משך התורנויות. פניות להיפגש עם נציגיהם הועברו בימים האחרונים לשר הבריאות ולמקבלי החלטות אחרים.

"בכל תורנות", תיארה מתמחה, "יש המון אירועים קטנים. אם היו לי יותר שעות שינה, הייתי יכולה לתפקד בהם הרבה יותר טוב. פעם זרקתי בטעות בדיקת דם והייתי צריכה לדקור חולה שוב ושוב רק כי הייתי עייפה. אנחנו צריכים לקבל החלטות של חיים ומוות בשעה ה-20 לתורנות. מצמצמים את כל הפעילויות הלא הכרחיות ומתמקדים בלא להרוג חולה בטעות. אני לוקחת ריטלין למרות שאין לי הפרעות קשב וריכוז. הרבה מתמחים עושים זאת".

נושאים קשורים:  מתמחים,  תורנויות ארוכות,  מחאת המתמחים,  חדשות,  "ידיעות אחרונות"
תגובות