חדשות

Praluent תמשיך להיות משווקת בארה"ב במהלך תהליך הערעור המתנהל סביב טענות הנוגעות לפטנט

בית המשפט לערעורים משהה את צו המניעה שהוצא ל-Praluent בארה"ב במהלך תהליך הערעור

15.02.2017, 09:00
בית משפט, ארה"ב (צילום: אילוסטרציה)

פריס, צרפת וטרי-טאון, ניו יורק, 8 בפברואר 2017. רג'נרון תעשיות פרמצבטיות בע"מ (NASDAQ - REGN) וחברת סאנופי הודיעו שבית המשפט לערעורים של ארה"ב השהה את צו המניעה שהוצא לזריקת- Praluent®י (alirocumab), עד להחלטה בעניין הערעור של שתי החברות. סאנופי ורג'נרון הודיעו כי הן "מחויבות לכך שהחולים שיכולים ליהנות מ- Praluent ימשיכו להיות בעלי גישה לתרופה חדשנית זו".

"החלטה זו הינה חשובה למטופלים בארה"ב, שימשיכו ליהנות מגישה ל-Praluent במהלך תהליך הערעור. ההחלטה נותנת למטופלים אפשרות בבחירת מעכב PCSK9 שיענה לצרכים שלהם בצורה המיטבית", אמר קארן לינהאן, משנה למנכ"ל חברת הנהלת סאנופי. לדבריו, "עמדתנו מזה זמן רב היא שהטענות של אמג'ן הנוגעות לפטנט הקשור לתרופה אינן תקפות ואנו מצפים להתקדמות בתהליך הערעור".

סאנופי ורג'נרון מאתגרות את צו המניעה ואת תוקף פסק-דין שניתן בעניין במהלך הערעור. החברות סבורות, כי הטענות של אמג'ן לגבי פטנט עבור נוגדנים מסוג PCSK9י(proprotein convertase subtilisin/kexin type 9)יאינן תקפות במשפט המתנהל כעת.

"אנו סבורים שהעובדות והחוק תומכים בעמדתנו בתיק זה", אמר ג’וזף ג. לה-רוזה, סגן-נשיא בכיר וחבר הנהלה ברג'נרון. "נמשיך להגן על עמדתנו בתיק זה במהלך הערעור".

Praluent (פראלואנט) היה מעכב ה-PCSK9 הראשון שאושר לשימוש בארה"ב. פראלואנט מאושרת לטיפול במבוגרים עם כולסטרול גבוה הסובלים מהיפרכולסטרולמיה ראשונית (משפחתית הטרוזיגוטית או לא משפחתית) או דיסליפידמיה מעורבת, בשילוב עם תזונה מותאמת.

התרופה ניתנת:
- בשילוב עם תרופה מקבוצת הסטטינים או בשילוב עם תרופה מקבוצת הסטטינים ותרופות נוספות להורדת רמות שומנים בדם, במטופלים בהם המינון המקסימאלי הנסבל של תרופה מקבוצה הסטטינים אינו מוריד את רמות הכולסטרול בדם בצורה מספקת
- כטיפול יחיד (פראלואנט בלבד) או בשילוב עם תרופות נוספות להורדת רמות שומנים בדם במטופלים בהם תרופות מקבוצת הסטטינים לא נסבלות או לא ניתן להשתמש בהן.

Praluent הוא מעכב ה-PCSK9 היחיד שמוצע בשני מינונים (75 מ"ג ו-150 מ"ג) עם שתי רמות של יעילות, דבר המאפשר לרופאים המטפלים גמישות בהתאמת המינון הטיפולי על פי דרישות הורדת ה-LDL בחולה הספציפי.

השפעתה של Praluent על תמותה ותחלואה קרדיווסקולרית טרם נקבעה.

על אודות סאנופי
סאנופי הינה חברה עולמית המגלה, מפתחת ומפיצה פתרונות טיפוליים המתמקדים בצרכי החולים. סאנופי מאורגנת בחמש יחידות עסקיות עולמיות: סוכרת וקרדיווסקולריות, תרופות כלליות ושווקים מתעוררים, סאנופי Genzyme, סאנופי Pasteur ובריאות צרכנים. סאנופי רשומה בפריז (EURONEXT:SAN) ובניו יורק (NYSE:SNY).

על אודות רגנרון תעשיות פרמצבטיות בע"מ
רגנרון (NASDAQ:REGN) הינה חברה מובילה בתחום הביו-פרמצבטי הממוקמת בטרי-טאון, ניו יורק. החברה מגלה, מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות לטיפול במצבים רפואיים קשים. רגנרון משווקת תרופות ל-LDL גבוה, מחלות עיניים ומצבים דלקתיים נדירים ובימים אלו מפתחת תרופות למצבים אחרים בהם הטיפול התרופתי אינו מספק ובכלל זה, אונקולגיה, דלקת מפרקים שגרונית, אסתמה, אטופיק-דרמטיטיס, כאב ומחלות זיהומיות. למידע נוסף על החברה ניתן לבקר ב-www.regenron.com או לעקוב בטוויטר אחר Regeneronn@.

נושאים קשורים:  חדשות,  ערעור,  משפט,  רג'נרון,  סאנופי,  Praluent,  פראלואנט,  ארה"ב