חדשות

ערוץ הרופאים הישראלי DoctorsChannel זכה בפרס ראשון בתחרות תקשורת דיגיטלית

הערוץ קיבל את הפרס בתחרות הבינלאומית Digital Communication Awards 2016 שנערכה בברלין; מכיל קטעי וידיאו המנגישים מידע רפואי בלשון פשוטה, מאת יותר מ-100 רופאים מומחים מיותר מ-20 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ

10.10.2016, 10:04
מתוך עמוד ה"יוטיוב" של ערוץ הרופאים (צילום מסך)

ערוץ הרופאים הישראלי DoctorsChannel, הפועל על פלטפורמת Youtube.com, זכה בפרס ראשון בתחרות הבינלאומית Digital Communication Awards 2016 שנערכה בברלין.  הפרס ניתן על היות הערוץ "פלטפורמת הרשת החברתית" הטובה ביותר לשנת 2016.

הערוץ הוא מיזם אינטרנט, שמטרתו להנגיש מידע רפואי בלשון פשוטה לציבור הרחב במתכונת של סרטונים קצרים. יותר מ-100 רופאים מומחים מ-20 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ מתנדבים במסגרת הפרויקט.

מאות פרויקטים ויוזמות דיגיטליות הגישו השנה את מועמדותן לפרס הניתן במגוון קטגוריות, ביניהן: קמפיין השנה, השקת מוצר, תקשורת ויראלית, בלוגים, מובייל ואפליקציות. ערוץ הרופאים היה הנציג היחיד של ישראל.

השופטים נימקו החלטתם במלים הבאות: "'ערוץ הרופאים' הוא פרויקט ייחודי של אחריות חברתית המספק מידע רפואי באמצעות סרטונים ב-Youtube במגוון נושאים ומצבים רפואיים (לגבי יותר מ-120 מחלות, בעיקר נפוצות), כל זאת ישירות מפי רופאים מומחים. עד כה ביקרו בערוץ מאות אלפי אנשים שקיבלו באמצעותו מידע ותשובות אובייקטיביות ואמינות עוד בטרם הגיעו לביקור במרפאת הרופא - וכך חסכו זמן יקר".

עמוד ה"יוטיוב" של ערוץ הרופאים (צילום מסך)

עמוד ה"יוטיוב" של ערוץ הרופאים (צילום מסך)

יוזמי הערוץ הסבירו את הרעיון: "ברוב המקרים, המידע שאנו זקוקים לו, לפחות בשלבים הראשונים של ההתמודדות עם מחלה, הוא מידע שאינו מורכב מדי, כזה שיענה על השאלות הבסיסיות ביותר. מצד אחד, נוח לנו לצרוך מידע כזה ברשת. אולם מצד שני, אנו מעדיפים שהמידע יגיע ישירות מהרופאים המתמחים בתחום הרלוונטי למצבנו.

"המציאות היא, שבמעמד הפגישה עם הרופא אנו לא תמיד מקבלים מענה מספק לצורך הזה. במערכת הבריאות הציבורית, זמני ההמתנה לפגישה עם רופא מומחה ארוכים מאוד, בעוד שהפגישה עצמה קצרה מאוד. עבור רבים מאתנו היא גם מלחיצה והשאלות לרוב חוזרות על עצמן.

"'ערוץ הרופאים' שם לו למטרה לנסות להקל במתן תשובות לשאלות הנוגעות להתמודדות עם מחלות ומצבים רפואיים. הכוונה היא להפוך מידע רפואי חיוני לנגיש וידידותי יותר לציבור הרחב - מידע רפואי ראשוני החיוני ביותר למצבו של החולה, וזאת בצורה פשוטה וקלה להבנה אבל ישירות מהמומחים".

המיזם איננו למטרות רווח, ופועל באישור אגף הרוקחות במשרד הבריאות. הוא התאפשר תודות לשיתוף פעולה בין האגודה לזכויות החולה בישראל, חברת AbbVie העולמית, 20 מרכזים רפואיים ובתי-חולים ובסיוע ובחסות גופים נוספים. הצגת המידע נעשית בעברית, בשפה פשוטה וברורה, בליווי תרגום לאנגלית, רוסית וערבית.

כתובת הערוץ: www.youtube.com/DoctorsChannel

נושאים קשורים:  חדשות,  האגודה לזכויות החולה,  אגף הרוקחות במשרד הבריאות,  YouTube,  מידע רפואי,  חברת AbbVie
תגובות