חדשות

ח"כ רחל אדטו: "האוצר מתנהל בחוסר תום לב. לא מעוניין להגיע להבנות עם הרופאים"

ראש שדולת הבריאות בכנסת הגיבה בחריפות על הודעת הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, על כוונת האוצר לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש צווי מניעה

ראש שדולת הבריאות בכנסת, ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) הגיבה על כוונת האוצר לבקש מבית הדין לעבודה להוציא צווי מניעה נגד הרופאים: "איום האוצר", אמרה ד"ר אדטו, "רק מוכיח עד כמה התנהלותו עד כה (במשא ומתן) הייתה בחוסר תום לב ומתוך כוונה שלא להגיע להבנות עם הרופאים".

רחל אדטו

רחל אדטו (צילום: יונתן בלום)

עוד אמרה ד"ר אדטו כי "הדיונים שהתנהלו עד כה עם הרופאים התאפיינו בחוסר שקיפות, ביצירת ספינים. הדיונים לא היו רצופים כאשר מאחורי המהלכים הללו היה חוסר-כוונה להביא לסיום המו"מ".

"כל אלו היו חלק מטקטיקה מכוונת של האוצר להביא את הדיון לבית הדין לעבודה. העברת הדיון משולחן המשא-ומתן לפתחו של בית הדין, תמנע כל דיון בנושא המרכזי של המאבק: הצלת הרפואה הציבורית בישראל", הדגישה ח"כ ד"ר אדטו. "חמורה לא פחות בעיני היא העובדה, כי אנשי האוצר מתבססים לכאורה על רוח מסרי ראש הממשלה – במקום מעורבות אמיתית מצדו כמי שלמעשה עומד בראש מערכת הבריאות. הרופאים והחולים צריכים כרגע מנהיג שיביא סוף לשביתה. הם אינם זקוקים למסרים",

אמש אמר עוד הממונה על השכר באוצר אילן לוין: "אנחנו לא נישבר ונשלם רק כי הרופאים רוצים להתיש אותנו. לממשלת ישראל יש סדרי עדיפויות והמצב בענף הרפואה הוא הרבה יותר טוב מהמצב בחינוך". הוא שב והדגיש כי המו"מ עם הרופאים יתקדם רק אם יורידו דרישתם לתוספת רוחבית לכלל הרופאים ויסכימו לשעון נוכחות.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד האוצר,  רחל אדטו,  שביתת הרופאים,  אילן לוין
תגובות